Hemlig igen

Nu blir det mera bloggande här igen.
Bloggat mycket i min “öppna” blogg men det är svårt, mina känslor bubblar och jag skriver på, det har funkat bra, även om vissa tycker jag är rätt patetisk.

Sen upptäckte jag att “han” Han som jag kallar “ de blå ögonen” eller M, har börjat blogga och då blev jag livrädd att han hittat min blogg. Vill absolut inte att han ska läsa mina tankar om honom.
Han kommer ju veta direkt att det är han och dom känslorna jag har för honom är han nog inte riktigt beredd på att läsa i ord.
När jag upptäckte hans blogg första gången i så hade han inte skrivit ett ord sedan 2008 men när jag kikade in där i går igen hade han börjat blogga igen bara 3 dagar efter jag hittade hans gamla blogg. Är det inte kusligt?
Tack och lov skrev han bara två inlägg den helgen och nu har det varit tyst där i över 1 vecka.
Vet inte om jag är beredd på att läsa hans tankar. Rädd att läsa något jag inte vill veta.
Men de flesta killar startar ju massa saker men pallar inte fortsätta så jag hoppas att hans bloggande inte blir så stor grej.

Hans tjej flyttade iaf för 1 ½ vecka sedan. Separationen är nu klar och den verkar blivit tuff sista veckorna. Vi har inte haft så mycket kontakt under separationen.
Han sa förlåt till mig men att han inte orkade ha kontakt med någon just nu och det har jag accepterat och respekterat. Så vi har inte haft någon kontakt sedan slutet av september.
Ibland gillar vi något på facebook osv, så helt dött är det ju inte. Han skrev förra lördagen hur tufft det var med allt och då skrev jag “styrkekramar” vilket han gillade. Så vi har kontakt men ändå inte.

Jag går ärligt talat och väntar som en idiot på att hans ska ringa. Längtar ihjäl mig och ältar varje liten grej om och om igen.
Har min absolut bästa vän just nu S, hon lyssnar på allt och tar emot mina tårar. Hon är just nu mitt absoluta allt.
Annars är det mest tankar som snurrar och en väntan på att telefonen skall ringa.
Jag blandar väntan, med lite oro och svartsjuka, gamla erfarenheter och ångset till en riktig soppa.
Jag funkar dock lite bättre än när R var på tapeten, så lite ara väl terapin gett.

Det blir iaf mer bloggande här nu och mer ytligt bloggande i min andra blogg.

Ska försöka sammanställa lite vad som hänt senare.

/Sinnesro


Kommentarer
Postat av: katrine

Den mest intressanta fråga är väl vad han väcker inom dig? Sinnesro är inte alltid lätt, men idag väljer jag sinnesro istället för de konsekvenser det andra ger oavsett hur underbart det kan vara på kortsikt.

2012-10-30 @ 13:27:45
URL: http://medberoendeochvuxetbarn.blogg.se
Postat av: Lina

Hej, hur är det med dig. Har du någon ny blogg eller slutat blogga för det var längesedan du skrev något här. Hoppas allt väl. kramar Lina

Svar: Hej Lina, ja förlåt, denna blogg har blivit lite vilande då jag skrivit mest i min öppna blogg. Vill du följa mig i min öppna blogg så kan jag maila dig den. Skriver ganska privat där med men inte lika som i jag gjorde i denna. Denna blogg vet dock ingen av mina vänner / bekanta om och jag skulle uppskatta om det förblev så, men min öppna blogg vet en del om och du får gärna följa mig där om du vill :)
mlomt.blogg.se

2013-05-12 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0