Ont men inte lika ont

Idag är R tillbaka på Kattis facebook, det har varit tyst sen i julas om honom men så idag såg jag hur hon skrivit hur god mat han lagat.
Det kändes, men gjorde inte lika ont som vanligt.
Blev mest arg på att han är hos henne och inte mig, när jag behöver honom som mest.

Kanske har han bestämt sig nu för vem han vill ha, han har ju inte hört av sig till mig på länge nu,
Eller så har han suttit inne och nu är ute igen, men då borde han höra av sig inom ett par veckor.
Återstår att se, men jag inser att han inte är min, långtifrån min. Det gör ont men inte lika ont som det brukar. Han gör sina val i livet och det kan inte jag styra.
Det svåra är för mig att hitta någon som kan ge mig mer än vad han kunde.

Killen jag träffade på krogen sist hör av sig men vi har inte setts än. Men det som skrämmer mig med honom är hans frågor, första gången vi pratade i telefonen frågade han vad jag har för underkläder om dom är i lack eller så och sen undrade han om jag var välrakad där nere.
Det är ju inte dom frågorna man vill ha av en kille när man söker efter äkta kärlek.
Sådana frågor ställde aldrig R. R var ärligt intresserad och kär i mig, han var gulligt blyg och visade respekt och riktig kärlek, sådan kärlek har jag aldrig sett eller känt förut och inte efter heller.
Jag hoppas så att få känna den igen. Jag saknar äkta kärlek.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0