Krav

Så var det dags igen, var på en trevlig fest igår och allt var trevligt trots att det som vanligt bara var par, barn och sen jag.
Men sen kom diskussionen upp. Hur ska jag hitta en man? Jag fick höra att jag måste letat på fel ställen att jag är för kräsen och måste sänka kraven och att jag inte ska vara så åldersfixerad. Att jag måste sänka kraven. Klockan tickar ju, du börjar ju få bråttom.  osv.
Åter igen fick jag nästan sitta och försvara mig.

Sänka kraven, vilka krav? Det ända jag vill är att bli älskad och att få älska, att få respekt och bli bra behandlad.
Självklart vill jag vara attraherad av den mannen jag ska leva med, jag måste ju kunna kyssa honom och ha sex med honom, med andra ord jag måste väl få kunna bli kåt på den mannen jag lever med och jag har väl rätt att få kräva att mannen behandlar mig bra och är trogen?
Jag letar på fel ställen. Jag har träffat killar på nätet, på krogen, i affärer, genom vänner, fester, kryssningar, semesterresor. Vad för fel är det på dessa ställen och vart fler ställen kan man träffa en man?
Mitt problem är ju egentligen inte att hitta en kille utan att få behålla honom och få honom trogen och ärlig.
De senaste två åren har jag träffat ca nio killar.
1 Ville inte träffa mig igen, utan ville bara ha mig den kvällen (vilket han inte fick)
2 Tog ett återfall på heroin
3 Ville inte ha en relation då han reser och är borta 6 månader varje år, men vi är idag goda vänner och träffas när han är hemma i Sverige.
4 Ville troligtvis inte ha en relation men lekte med mig och mina känslor i ca 3 månader sen försvann han bara.
5 Vill inte ha en relation, vill inte bli kär, vill inte bli sårad, så vi är goda vänner och ses någon gång ibland och har det mysigt
6 Dök inte upp på dejten
7 Vi gick på bio men det klickade inte för någon av oss antar jag för vi har inte hörts sedan dess men har lite kontakt via facebook nu.
8 Bytte nummer på krogen, han ringde på fyllan och sen har vi messat lite men sen skulle han åka utomlands och sedan dess har jag inte hört något från honom.
9 Var respektlös och sa rakt ut efter 1 timme att han ville gå och lägga sig med mig så honom sa jag hej då till direkt.

Åldern på dessa killar har varit från 25år och 37år. Vissa har varit mörka och vissa blonda, några helsvenskar andra inte. De flesta har varit lite kortare än mig eller bara lite längre än mig.
De har alla haft olika yrken, två har haft liknande yrken men annars har det varit helt olika yrken.
Jag har haft sex med tre av dessa nio.
Jag har inte direkt sagt nej till någon som velat uppvakta mig.
Så vad är mitt fel? Vilka krav ska jag minska?

Personligen så tycke jag att jag ska öka mina krav eftersom de relationer jag haft inte varit bra och jag har i vissa fall varit riktigt illa, jag har blivit lurad, sårad, utnyttjad och kränkt och förhållandet har ju uppenbarligen inte hållit
Jag har ju blivit illa behandlad av flera och varit med om riktigt elaka saker så jag kan ju knappast sänka mina krav, jag kan ju inte ha värre än några av mina x.

Jag förstår att folk säkert menar väl, men det är faktiskt inget fel på mig, jag har bara haft otur att inte hitta någon som älskar mig för den jag är.
R är den enda som jag vet var kär i mig. Han behandlade mig bra och gav mig kärlek och trygghet tills ha försvann och valde sitt missbruk före mig.

Men annars har bara jag gett kärlek och inte fått något tillbaka. Jag vill ha lika mycket kärlek som jag ger, annars kan jag vara utan.
Men jag tycker inte jag ska sänka mina krav, jag tycker jag borde öka mina krav, för jag är värdefull och jag förtjänar att bli älskad och behandlad bra.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: bossy

Har du provat att lägga fokus enbart på dig själv? Funderat på dina inre behov och sträva efter lycka utan en man? När du skapar lycka hos dig själv kommer lyckan dras till dig. För att uppnå en bra relation med en partner krävs en balans och helhetskänsla inom dig själv. Du har (anser jag men är min sanning bara) att du har ganska tunga och negativa tankar. Du är jätteduktig som tränar och tar hand om din kropp. Du vet vilken typ av man du vill ha. Men du är olycklig inombords pga avsaknad av en man och har lite låg självkänsla. Du kanske ska jobba med dig själv och när du känner dig stark och har hittat din inre balans så är jag övertygad om att Han kommer. Kram

2012-05-14 @ 22:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0