Minnen

Allt blir så snurrigt ibland och man vet inte vad som är rätt eller fel.

Jag har alltid försökt följa mitt hjärta men ibland tvivlar jag på om det är rätt. Jag har träffat många idioter i mitt liv och det har tagit olika lång tid att se vilka idioter det är. Alla har inte varit idioter men ändå varit taskiga då de utnyttjat mina känslor. Medans vissa bara velat vara vänner och vi har förblivit vänner. Känslor kan man inte fåför men vist har det sårat när jag bara “dugt” som vän eller som sexpartner. Varför blir ingen kär i mig?

Jag har levt i relationer med svek på olika sätt och allt detta har satt sina spår.

Men jag har även träffat folk som stannat i mitt hjärta för evigt, som jag har älskat vissa från första stund.

Jag har lärt mig att stänga av, lärt mig att överleva.

R var en människa som var en sådan speciell person, när jag träffade honom kändes det som jag hittat hem. Jag tror mig veta att det var samma för honom. Men vi skildes åt tyvärr även om vi inte ville så gjorde livet så med oss. Livet försökte sedan gå vidare trots saknad och många månader av tårar. Jag vet att han tänker på mig och att jag kommer finnas i hans minne resten av hans liv, men jag vet inte om vi kommer ses igen.

Nu har det hänt igen, jag har mött en man, han med de blå ögonen. Han var något speciellt och han ger mig sådan värme och det är något magiskt mellan oss. För andra gången i mitt liv kände jag mig hemma. Han kommer finnas i mitt hjärta och jag vet att jag har satt spår i hans hjärta men åter igen tar livet något ifrån mig, vi kommer kanske aldrig ses igen. Kanske är allt en dröm, kanske är jag galen. Men jag får helt enkelt acceptera det jag inte kan förändra. Ses vi igen så är det en mening med det, men varför gör livet såhär med mig? Varför tas allt jag tycker om ifrån mig?

Ensam sitter jag nu och drömmer mig tillbaka till minnen , allt jag har är små korta minnen. Är det allt jag ska få? Minnen?

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0