Tre förändringar

Försöker komma igång med min andra blogg igen men har lite svårt att hitta en balans med öppenheten. Hur öppen ska jag vara? Hur mycket vill jag blotta mig? Det är lite svårt för jag vill ha en bra och intressant blogg med känslor och ärlighet men jag vill inte blotta mitt inre och mitt privatliv för mycket.
Det är så mycket lättare i denna blogg där jag kan vara mig själv till 100% och skriva exakt det som rör sig i skallen min.
Så mycket lättare och skönare att bara skriva och inte tänka.
Men mina vänner och några andra som följde min andra blogg är på mig och säger att de saknar mitt bloggandet och jag känner att jag nu mår så pass bra att jag kan skriva en lite mera neutral blogg.
Denna blogg är min ventil och min ärliga deppiga och uppriktiga blogg.
Den andra bloggen är min fasad, mitt yttre och det folk vill att jag ska vara, men ändå lite provocerande och lite mer kaxigt ändå.

Nytt år och nya förändringar. Jag ska som sagt börja blogga i den andra bloggen också och jag ska träna och spara pengar. Det är de tre sakar som jag ska starta med att förändra.

Försöker planera träningen lite mera, men det är svårt när man jobbar skift. Men det är så mycket roligare att träna nu när man ibland har sällskap och lite draghjälp.

Stället som jag nu börjat träna på, är ett toppenställe att träna på och jag har nog aldrig på något ställe känt mig så välkommen och börjat heja på folk så fort som på detta ställe. Super kul.
Nu gäller det bara att hitta lite pass att fastna i. Jobbigt om det ska kännas som ett tvång att träna, jag vill att det ska kännas så kul att jag liksom VILL dit.
Men trevlig personal och mysiga lokaler gör det ju lite lättare och dessutom gratis parkering, det är en fördel.
Ska försöka boka tid för att göra naglar där också snart. Lite läskigt att byta nagelteknolog men hoppas jag inte kommer få ångra mitt beslut.

Försöker göra om lite hemma för att försöka pigga upp mig och förnya livet lite.
J åkte ju till Thailand idag och blir borta 5 månader och I har inte hört av sig sedan nyår.
Messade G idag men han har inte svarat så nu raderar jag honom.

Annars knallar livet på som vanligt. Tycker om att vara hemma just nu och känner mig ganska osocial om jag ska vara ärlig.

Fortfarande less på det mesta sedan min honkatt dog.  Har inte fått tillbaka livslusten riktigt efter hennes död. Känner mig rädd för den dagen min hankatt lämnar mig och därför trivs jag bäst hemma med bara honom, de månader han har kvar.
Mina katter har varit mitt allt genom åren, de är mina barn, mina bästa vänner och mina livskamrater och de har stöttat mig genom många förluster och tårar.
Ett liv utan dom kommer bli grymt svårt.

Måste spara ihop ett stort sparkonto så jag har att resa för den dagen jag är helt ensam, måste ha något att trösta mig med och något att göra när jag är helt ensam.
Sen vill jag ju tatuera mig igen, det kostar.
Jag behöver pengar.

Träna, spara pengar och blogga mera, det är mina tre nya förändringar.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0