Pengar ångest

Har bokat tid för tatuering, ska bygga på en gammal tatuering och den kommer bli så grymt snygg.
Allt kändes bra, men nu kom pengar ångesten. Den kommer kosta minst 12.000:- Hur ska jag få ihop så mycket pengar? Vad tänkte jag med? Det är långt till Maj men ändå.
Det kommer ta minst 12 timmar att tatuera och han tar 1500:- timmen så han har ändå minskat priset för mig till ca 1000:- i timmen.
Jag har bokat in tre sittningar, motivet är klart och den kommer bli så snygg och den kommer bli stor, men 12.000 kanske 18.000kr jag måste prata med honom.  Vad ska jag göra? Jag vill ha tatueringen och jag vill snygga till min gamla tatuering, men det är så mycket pengar.
Ångest, jag har pengar ångest.

Jag vill så gärna förnya mig nu efter allt som hänt. Jag vill bara ge mig själv ett plåster på såret, något kul att se fram emot, något fint, som ett minne av allt.
Jag har sparat ihop till resan i sommar, jag kan ju ta respengarna.
 Men är jag dum? Gör jag fel? Vad är rimligt? Jag litar på min tatuerare och den kommer bli grymt snygg, men har jag råd?
Jag blev liksom lite chockad tror jag, vi kom fram till ett bra motiv som skulle bli snyggt och vi pratade så bra och jag kände verkligen att vi kommit fram till en jävligt snygg tatuering, sen när han sa hur mycket det skulle kosta och hur många timmar det skulle ta då liksom blev jag lite förvirrad och fattade nog inte riktigt, det kändes bra, det kändes rätt, men nu har pengar ångesten kommit ikapp mig. Herre gud, hur ska jag göra?

Åh hur ska jag göra? Vad har jag nu ställt till med? Panik.

Sinnesro



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har inte funderat att gå till någon annan som tatuerar som inte är så dyr, vet en tjej i Norrtälje som är super duktig och inte är så dyr. Nu vet inte jag var du bor men resan kanske är värt de, här är adressen till hennes blogg: http://Crownless-stargazer.blogspot.com

2012-03-06 @ 19:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0