Bloggtomt

Förlåt för bloggtorkan.
Inte vetat vad jag ska skriva, ganska tom i bollen. Jobbar mycket med mig själv och nu även kommit igång med träningen.
Älskar min spinning, kunde jag skulle jag gå på ett pass varje dag. Men mina arbetstider gör att jag inte kan det. Kanske är tur i och för sig.

Var hos min terapeut idag, vi pratade om min tomhet och att jag tar mångas råd ang. dejting och lite annat som kritik och att de vill att jag ska ändra mig. Att vissa tycker jag ska sänka mina krav.

Jag ska absolut inte sänka mina krav på killar, tvärtom jag måste öka mina krav eftersom många killar jag träffat behandlat mig illa och sårat mig så ska jag absolut kräva mer och bättre än vad jag haft. Jag ska minst ha så fin som R var innan han försvann. Absolut inte mindre. Jag är värd mycket mer än jag fått och jag förtjänar att bli älskad precis som jag är.
Det jag måste jobba med är att stå på mig, säga ifrån och se varnings signaler och sticka på en gång. Dyker inte en kille upp på första dejten, radera.
Hör en kille inte av sig, radera.
Dricker en kille för mycket, radera.
Är han kriminell eller håller på med annat tok, radera.
Det är ingen mening med att ödsla tid och kärlek på någon som inte är intresserad av mig och av någon som inte sätter mig som prio 1.
Jag måste lära mig att inte ta skit och ställa ultimatum och dra när det är knas.
Detsamma gäller vänner, jag måste sluta låta mina vänner trycka ner mig och sluta ta skit.

Nästa gång någon säger nåt om att jag ska ändra på nåt ska jag fråga om de inte tycker jag är bra som jag är.
Jag blir sårad när vissa vänner hela tiden verkar leta efter fel på mig.
De tycker jag ska ta bort vissa bilder på facebook för att killar kan ta illa upp om jag har någon bild på någon annan kille.
Jag bör kanske skaffa barn på egen hand för att man förändras så mycket som kvinna och som människa när man blir mamma och man utstrålar en annan karisma och ett annat lugn och man blir en så mycket bättre och harmoniskare kvinna när man är mamma.
Så med andra ord menar de att bara för att jag inte har barn har jag dålig karisma och ingen bra person eller?
Sen säger de att jag ska sänka kraven. Så jag ska alltså skaffa mig en ännu sämre kille än vad jag haft? Det kan ju knappast vara lösningen.
Många av mina vänner får det att låta som om tusen killar vill ha mig men jag bara dissar dom och ingen duger åt mig.
Så är inte fallet. Jag har ALDRIG gjort slut med en kille förutom idioten M som slog sönder min dator, hotade att slå mig och pissa på min grav, var otrogen och stal pengar av mig.
Men annars har jag aldrig dumpat en kille och jag har aldrig dissat någon som uppvaktar mig.
Det är inte så att killarna står och köar för att prata med mig men jag dissar dom för att dom inte är snygga nog. Det är inte så. Tvärtom.
Jag har provat dejtning sidor, krogen, vänners bekanta, flirta på gym, gator och torg. Jag har verkligen provat det mesta, mer än många andra och jag har inte lyckats hitta någon som älskar mig så som jag älskar honom, förutom R. Men alkoholen vann i det fallet och kärleken är alltid större till en drog tyvärr.
Men bortsätt från R så har jag haft på tok för låga krav och accepterat på tok för mycket skit och nu får det vara nog med det, och de som säger jag ska sänka mina krav kommer jag löpa amok på.
Dags för lite förändringar och nu är jag redo för fight.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0