Något att se fram emot

För mig är det viktigt att ha något att längta efter att ha något att se fram emot, något kul att räkna dagarna till. Det gör allt enklare och lite roligare. Men det är svårt ibland att hitta saker som jag får rätt känsla i magen av.
Att få träffa den man älskar brukar vara det ultimata, men när man inte har ett datum eller ens vet om man får träffa den man älskar gäller det att hitta något som får vara ett substitut, något som får en att känna glädje, längtan och känslan av hopp i magen iaf.

Vissa saker ger det suget i magen och vissa saker inte. Olika dag från dag, ibland sitter man på jobbet och längtar tills man får gå hem och sen när man slutar så står man där fri och undrar vad man längtade så efter.
För mig fungerar det när jag har ett datum med något extra kul att längta efter.
Nu har jag två, kanske tre sådana saker i mitt liv, två datum att räkna ner till och två saker att längta efter och planera till.

20 maj ska ett par vänner och jag dra ut på krogen och det blir förfest hemma hos mig. Ska bli grymt kul och jag har redan planerat kläderna och planerna för dryck, mat och allt annat har börjat gro.
Andra saken är 29 maj då jag och min bästa vän ska på en spa resa i 2 dygn. Egentligen var den resan till henne och hennes man men nu går presentkortet snart ut och han kan inte vara ledig från jobbet med så kort varsel så han tyckte hon skulle ta med mig! Hur underbart är inte det?
Jag ska banne mig unna mig några behandlingar nu när resan nästan inte kostar något.
Det är två saker jag längtar grymt efter.
Den tredje är att jag ska få en ny mobiltelefon av min kusin, om han nu kommer ihåg att han lovat det. Jag hoppas så att jag får en av honom för då kommer det bli en så grymt fin och det vore så kul att få något så fint av någon, speciellt min kusin. Han var som en bror för mig när vi var små så jag är så glad att vi åter igen fått upp kontakten efter allt.
Jag kommer bli så stolt om jag får en telefon av honom. Låter töntigt kanske men för mig är det stort, jag har aldrig fått något så dyrt av någon och jag behöver verkligen en ny telefon, för min börjar verkligen gå mot sin sista refräng.

Så tre saker att se fram emot, men jag hoppas att det kommer flera och att det kommer lite överraskningar också såklart.
Kan inte låta bli att hoppas på ett meddelande eller telefonsamtal från R.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0