Hjärtklappning

Tidig sommarmorgon, varm & helt okej sommarmorgon, trots jobb och slit.

Mår bättre idag. I går kväll mådde jag riktigt piss, vet inte om det va nån sorts astma eller en ny sorts ångest, för jag hade svårt att andas, hjärtklappning och det liksom kändes som om någon höll på att strypa mig eller som om det satt en äppelbit i halsen eller nåt, samtidigt som det nästan brändes i halsen, jätteskumt va det och hjärtat slog som trumpinnar.  Jag valde att ta det som en ny sorts ångest och andas djupt och bara acceptera läget och låta det bara vara, typ ignorera det.
Tittade på fotbollen och sen somnade jag trots allt och när jag vaknade i morse så kändes det bättre.

Undrar var det var, nån sorts ny ångestattack tippar jag på men varför? Jag trodde jag mådde bra nu, men kanske inte?! Min egna analys är att det är gamla känslor som spökar, att något triggat igång en gammal känsla. Tror att jag liksom går på gamla känslor av rädsla för att bli lämnad, övergiven osv.

Men nu känns det bättre, kanske är det över för denna gång. Hoppas, för attacken igår var lång och jobbig.

Sinnesro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0