Fredag och svar på frågor

Jag och Jo kör med kondom tills vi testat oss, vi är bägge noggranna och det känns bra. Jag är ju blodgivare och testar mig ganska ofta, men det är alltid bra att man är noggrann.  Vi längtar tills vi slipper kondomen men vi måste vänta. Frågan har kommit varför vi måste vänta.

Anledningen till att man måste vänta med att testa sig är att det tar 6 mån från senaste infektions risken, ex senaste samlaget, tatueringen eller piercingen innan man kan göra ett säkert hiv test.  Man kan göra ett test efter 3 månader men om man vill vara 100 % säker så bör man då göra ytligare ett test efter ytligare 3 månader. Så vi måste vänta tills vi kan testa oss. Jag är redo för test 7 aug, eftersom jag tatuerade mig i februari. Sist jag hade oskyddat sex var 25 december 2010. Jag tror han är redo i oktober då han hade sex med en tjej ca 1 månad innan mig. Vi får väl se hur länge vi väntar med testet, men så nära 6 månader från ett ev. smittotillfälle gäller när det gäller hiv, gulsot och hepatit.  Klamydia och andra könssjukdomar kan man testa ganska så fort, tror nog det räcker med någon vecka. Ju fortare man får vård desto bättre. De flesta könssjukdomar går under smittskyddslagen vilket innebära att det är ett måste att ange personer man haft sex med för att kunna komma åt smittspridning och för att skydda osmittade. Kondylom är den ända könssjukdomen jag vet som inte omfattar denna lag då man faktiskt inte behöver ha ett fullbordat samlag för att den ska smitta.
Så på med kondomen alla och hjälp till att utrota dessa jävla sjukdomar så kanske våra barn eller barnbarn iaf kan knulla tryggt och säkert. Och ni som kan vaccinera er mot livmoderhalscancer, gör det. Jag funderar på att göra det fast jag är lite för gammal, kanske hjälper det lite iaf. För mig som är över 18 år kostar det ca 3500kr så det är ju ganska dyrt, så passa på ni som kan vaccinera er billigt.

Så va det fredag igen och jag har ledig helg, idag blir det dvd med A och hennes kille, egentligen skulle det bli bio men eftersom en kompis till dom hade den på dvd med svensk text så tar vi mys pys hemma hos dom istället.
I morgon blir det Ikea med flera vänner och sen mys pys och skräckfilm hemma hos mig. Söndag ska jag nog bara vara hemma och fixa med allt jag har köpt på Ikea, tänkte verkligen köpa massa nytt och förändra där hemma, bla en ny byrå till hallen och sen massa kartonger att sortera saker i så det blir fint och prydligt hemma. Jag tänker verkligen kosta på mig lite till hemmet, räcker inte pengarna så tar jag från mina sparpengar, för nu vill jag verkligen göra om hemma.
Ska måla om en pall också och verkligen förändra hemma, ska bli grymt kul. Längtar.
Så inget bloggande i helgen tror jag. Men vi hörs ju snart igen,

Börjar få R abstinens, inte sett eller hör något på en månad, men hopps heminredningen hjälper mot abstinensen.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

Åh vännen! Jag finns för dig, vet ju precis hur det känns :( Många styrkekramar till dig! Puss

2011-06-18 @ 20:53:32
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: HAAGH komiskt:D fräsht med bling.D

2011-06-20 @ 09:13:04
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0