Analyserar

Jaha då var jag där igen, om jag nu någonsin slutat? Analysera!
Varför ska jag analysera allt som sker och inte sker? Är det så att killar verkligen är så mystiska så vi tjejer måste analysera deras signaler och försöka förstå något som vi tror är ett hemligt språk?
Är killar verkligen så smarta så de försöker skicka hemliga meddelanden till oss som vi ska analysera, tolka och förstå? Jag vet inte men jag vet att jag analyserar och försöker förstå signaler som jag tror de sänder ut.

R har hela tiden sedan vi åter igen blivit vänner på facebook haft relation statusen ” öppet förhållande” Det tolkar jag som om han har en relation med denna Kattis men att det inte är seriöst. Eller att han menar att han håller på att lämna henne eller nåt liknande.
Denna information har stått på hans informations sida.
Nu idag ser jag att den står under hans namn på framsidan, alltså på profilsidan. Kanske har den kanske alltid gjort det? Men jag tror inte det, men jag är ändå osäker. Jag är nästan säker på att det bara stått hans födelsedag under hans namn men nu står det även ”Öppet förhållande”.
Inget big deal kanske men självklart måste jag analysera detta.
Har han ändrat inställningarna så det ska stå på framsidan? Varför iså fall? Är det viktigt för honom att jag ska se det? Är det därför? Och vad iså fall vill han säga med detta ”öppna förhållande” status? Vill han inte ge mig falska förhoppningar för han är i en relation? Men varför då skriva öppet förhållande och inte förhållande? Vill han vara säker på att jag ser att det är ett öppet förhållande så jag vet att han är på väg ur förhållandet, eller liknande?  Har han ändrat inställningarna så det kommer på framsidan för att han ska vara säker på att jag ser det, eller är det facebook som har ändrat inställningarna, jag försöker gå in och se om jag kan styra vad som står på framsidan men jag hittar inget sånt. Allt jag har på info står på framsidan, det är bara min födelsedag jag kan ta bort. Jag har provat allt jag, men jag hittar ingen inställning där man kan bestämma vad som ska vara på framsidan?! Men jag är ju ingen expert.

Sen är ju frågan, spelar det någon roll om det står på framsidan eller på infosidan och varför måste jag analysera detta? ”Öppet förhållande” har det ju stått hela tiden det är ju ingen nyhet, så varför bryr jag mig att det står på framsidan nu?  Jag är så trött på mig själv och mitt analyserande men kan ändå inte låta bli. Vad försöker han säga mig? Är det något han försöker säga? Eller är det bara så enkelt att han har ett oseriöst förhållande av något slag och han vill att jag ska veta det.
Kanske vill han säga, vänta jag kommer snart, eller jag sitter lite tight till nu men kanske snart, eller detta är inget seriöst ta du behöver inte oroa dig, eller jag är i en relation så tro inget, eller jag vill inte ha ett seriöst förhållande, eller kanske är det så att han vill att jag ska veta att det är inget allvarligt mellan dom och han tänker på mig och kanske kan vi dejta snart?

Men jag tror att det som känns lite nu är att han kanske varit inne på facebook och ändrat någon inställning men han har inte skrivit något till mig.
Men jag vet ju inte ens om han har gjort någon ny inställning eller om det är facebook som förändrats!!?? Den där sidan ändras ju hela tiden och när jag kikar runt på alla så är allas relations status på förstasidan utom några som är singel.
Nu har jag gjort en ganska grundlig undersökning, och alla som har en relation oavsett om den är gift, förlovad, eller komplicerad så står det på framsidan, der är bara status singel som inte syns på framsidan. Detta verkar inte vara något man kan välja själv utan så som facebook är. Sen om det är nytt eller gammal vet jag inte, men så är det nu iaf. Alltså behöver det inte alls vara så att R varit inne på facebook och ändrat nåt. Skönt…

Är det detta som kallas kontrollbehov? Är det detta som kallas galenskap?
Herre gud vad jag är larvig och fånig, men men jag är säkert inte ensam?! Hi hi
Allt känns bättre nu när jag tro mig veta att han inte varit inne på facebook utan att kontakta mig. Knäpp, osäker, rädd, ja jag är väl allt det där, men så är det.

J har iaf inte hört av sig. Över en vecka sedan vi ”pratade”. Får se när vi hörs igen, jag har gillat hans status så jag visar att jag lever iaf. Sen får vi väl se.
Även om det är R jag älskar och R jag vill ha till varje pris så kan jag inte efter allt som hänt släppa allt utan jag vill ha lite kontakt med andra killar, som en liten plan B eller vad man kan kalla det. Jag vågar inte släppa allt. Jag vill ha lite kontalt med J och med L och jag har lite små kontakt med en ung syrian som heter N. Kanske är det fegt och fel, men jag vågar inte bara sitta och vänta på R som det är nu, jag törs inte släppa de få killar som jag faktiskt mår lite bra av att ha. Jag behöver uppmärksamhet och lite planer B.

Tatuerings ångesten börjar släppa, 3000 kr kanske inte är så mycket för en ganska stor tatuering på skuldran? Jag betalade ju 2000kr för den i nacken. Nu är det som det är och jag kommer snart ha en tatuering till, en svartvit text på min högra skuldra och jag tror det kommer bli fint.
Orden är så jag. Det var i en blogg jag läste om en tjej som skulle skriva ett ordspråk på latin, när jag såg översättningen så var jag så var jag fast. Orden var så jag. ”Så länge jag andas, hoppas jag”
Jag känner inte tjejen som kommer ha det på latin, vi bor inte ens i samma del av Sverige.  Jag läser hennes blogg och hon verkar vara en bra tjej, tror inte hon tar illa upp att jag tar de svenska orden.  Orden var så himla jag och svenska passar mig bättre än latin. Så snart är orden på min skuldra.

Ska snart till Ks. Lite nervös att jag ska få se det jag inte vill se och höra det jag inte vill höra. Jag vill att kirurgen kan garantera mig skit snygga tuttar om jag får cancer eller gör en förebyggande operation. Jag vill inte se eller höra något om fula, hårda, ärriga bröst! Jag vill ha garantier att jag får minst lika fina som jag har idag.
Jag förstår ju att dom inte kommer ha någon känsel och att jag inte kommer kunna amma med dom osv., den biten är jobbig nog att ta in, jag vill inte dessutom se och höra att jag kommer få jättefula bröst. Jag vill ha minst så fina som jag har nu! För jag har väldigt fina äkta bröst just nu.  J sa tex att han aldrig sett så fina o fasta, att jag hade tuttar som en 18 åring hihih.
Men det är ju fördelen med att inte ha så stora, de håller sig fasta längre.
Vi får se vad läkarna säger. Hinner jag så bloggar jag om det i kväll eller i morn annars får det bli på fredag.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: josephine

sv: jaha okej :D tack så mkt! allt bra då? kram

2011-01-26 @ 11:19:14
URL: http://joseephiines.blogg.se/
Postat av: •PETRA•

Vinnaren är korad! Kika in och se vem den lyckliga är ;)



Ha en bra kväll!

2011-01-26 @ 22:15:08
URL: http://dinpetraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0