Tänker kanske för mycket.

Tänker på R hela tiden, vill att han ska ringa, orolig för att han inte ringer. Vart är han, vad gör han och varför ringer han inte igen?
Kan det verkligen varit en engångsföreteelse att han ringde mig? Efter så lång tid så råkar man väl inte ringa? Han var ju så glad över att höra min röst, jag verkligen hörde hur nervös och pirrig han var över att åter igen prata med mig efter allt. Jag hörde hur mycket jag betyder för honom, varför börjar hjärnspökena förstöra allt igen? 
Jag tänker för mycket. Jag borde bara leva och se vad som händer. Jag tänker för mycket och analyserar för mycket, det gör att jag blir förvirrad och vänder och vrider allt.
Om R bara kunde ringa.
Jag vågar inte ringa honom, han verkade ju liksom inte kunna prata så lätt. Han får nog inte prata, då är det ju dumt om jag ringer. Jag måste släppa taget och låta honom kontakta mig när han kan.

J börjar jag släppa helt, han hör inte av sig och nu stör det mig inte lika mycket.
Jag börjar liksom acceptera läget och det är ganska skönt att bara låta det vara. Borde göra så med mera saker och mera personer, bara låta det vara. Det som sker, sker.

En god vän till mig som jag tycker väldigt mycket om bad mig om något lite skumt idag. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det hela. Hon är ute och dejtar massor på nätet och har nu skrapat ihop ett par killar i en stad en bit ifrån där hon bor.  Nu vill hon ha mitt sällskap mellan dejterna. Hon och jag bor inte ens i samma stad, hon bor ca 1-2 timmes bilfärd från mig och hon har nu hittat några killar som hon vill dejta ca 1-2 timmars resväg från henne med bil, alltså ca 2-3 timmar från mig.
Hon har inte bil och körkort, men det har jag så nu undrade hon om inte hon och jag kunde göra den staden en helg så hon kunde dejta alla killarna. Bara ta en fika med dom en i taget och sen kunde hon och jag gå ut på kvällen och sen kunde vi åka hem.
Vi kunde ta in på ett billigt hotell osv. På sommaren låter det ju som en kul liten utflykt men nu på vintern vet jag inte alls, dels kostar bensin en hel del och sen är det ju inte så jättekul i snöstorm att sitta och köra fram och tillbaka. Mycket pengar för att hon ska kunna dejta, och jag vet inte riktigt vad jag får ut av det. På sommaren kan jag absolut göra det som en liten kul semester weekend men så här års. Nja jag vet inte. Börjar väl även ställa mig frågan, skulle hon göra det för mig? Hon har ju inte ens betalat tillbaka pengarna jag lånade ut till henne så hon kunde ta tåget till en annan dejt hon hade.  Jag är inte alls sugen på denna ide och den känns inte helt okej, men vi får se.
Just nu är jag inte alls sugen på att åka ut i snöstormen och bo på ett hotell för att gå ut på krogen en kväll och sen sitta och köra bil i 4 timmar för att min vän ska kunna dejta tre killar i nån sorts speed dejtning på främmande ort. Är jag för ego nu?
Det är svårt att dra gränser och samtidigt inte vara ego. Eller tänker jag för mycket nu igen?

Jag vill bara vara hemma just nu, orkar inte och vill inte göra nåt, men när jag är hemma blir jag sällskapsjuk och vill inte vara ensam. Detta gör det komplicerat men har jag tur så kommer några vänner över till mig i helgen. Så jag ska åka och storhandla i morgon så jag kan baka kakor och ha lite att bjuda på. Det är så sällan folk kommer hem till mig, det är alltid jag som åker runt till alla. Hoppas att folk kommer till mig i helgen, för jag skulle uppskatta att få vara hemma men ha vänner hos mig.

Ledig ett par dagar nu, ska bli skönt men samtidigt lite rastlöst, jag har inte så mycket inbokat och vill inte boka in massa så jag blir stressad och pressad, men samtidigt är jag rädd för att bara vara ensam för då tänker jag ännu mera.
Jag tänker för mycket på allt, vill släppa taget och bara vara, leva och se. Men så fort jag får en lugn stund så börjar jag tänka och analysera.
Hoppas att jag får en bra ledighet nu och att R snart hör av sig. Jag blir galen av allt tänkande.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: angelica

sv jag har en samsung s5230! :)

2011-02-11 @ 16:09:12
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0