-22

I morse var det -22 grader ute. Brr alltså, att inte våren kommer snart. Börjar tröttna på kyla och snö, men det är vackert ute, det måste jag ju säga.
Jobbar hela helgen så kylan stör mig ju inte så mycket, sitter ju inne på jobbet 12 timmar per dag.
Ganska lugnt på jobbet så jag hinner med att skriva lite blogg, men har inte så mycket att skriva.

Saknar R som vanligt, inte ett ljud på tre veckor nu, men jag tror han är på någon sorts behandling så jag antar det finns en anledning till hans tystnad. Han verkar iaf inte vara med den där Kattis, jag följer hennes facebook varje dag och inte ett ord om honom nämns.

Ganska lättirriterad på folk i allmänhet, vänner, killar, familjen ja alla irriterar mig utom ett par få och sen R såklart.

Pratade med min bror igår, han var jättegullig så inget ont om honom egentligen förutom att vi fortsätter undvika det som hänt. Sen hade jag sett på facebook att han varit på hockey derbyt så jag frågade om han var där med sin minsta son, men då berättade han att de hade gått allihopa, brorsan, hans fru deras yngsta son samt äldsta sonen och hans flickvän. Trevligt och självklart får de gå på hockey, det är bara det att under åren som de hade dåligt med pengar hade de aldrig råd att gå på hockey så flera gånger har jag bjudit alla på hockey eftersom jag precis som dom älskar hockey, men nu har de egna pengar och då kan de gå på hockey själva, så då får inte ens jag följa med, snacka om att jag känner mig utnyttjad och utanför. Men är det så de vill ha så ska de slippa mig. Men det är trist, för det gick jävligt bra att gå på hockey med mig när jag bjöd dom.  Men nu får jag inte följa med även fast jag självklart skulle betalat min biljett själv. Suck.

Min vän M och min vän O har ingen av dom betalat tillbaka skulden de har till mig, och M nämner det inte ens. Har pikat henne vid flera tillfällen men inte ett ljud säger hon och hon har fortfarande inte svarat på mitt meddelande. O har iaf svarat på mitt meddelande och han ska försöka betala tillbaka allt nästa månad.

Sen har vi den gamla flirten från i höstas, M. Gubben i lådan som tror att han kan höra av sig när det passar honom. Vet inte vad han är ute efter, men han hör av sig lite då och då och verkar tro att allt är okej efter hur han betedde sig i höstas och när jag ger honom minsta dissning eller inte slänger mig om halsen på honom på ett sms så dissar han mig tillbaka.

Mitt x i Turkiet säger att han vill ha tillbaka mig men han verkar inte orka anstränga sig så speciellt mycket så frågan är hur seriös han är?! Skulle kunna tro att han bara är lite uttråkad och ensam.

Om man verkligen tycker om någon så kämpar man lite för den personen, tycker jag . Men killar verkar ge upp så fort de inte får napp på en enstaka raggningsreplik. Iaf när det gäller mot mig.

Just nu är L och R de enda killar som jag verkligen tycker verkar bry sig. De tänker på mig och de tycker om mig, fast de inte får sex eller något tillbaka. De finns kvar och får mig att känna mig betydelsefull eftersom de inte glömmer mig.

Men jag är livrädd att R inte ska ringa igen, jag behöver verkligen ett livstecken från honom nu för att lugna mig lite. Eller kanske spelar det ingen roll, jag vill ju ha mer och mer för varje gång. Nu har han ju faktiskt ringt, han har hört av sig till mig faktiskt fyra gånger på ca 1 månad, det är ju ett enormt framsteg men ändå kan jag inte lugna ner mig och våga tro fullt ut. Längtar ju så mycket.
Jag velar fram och tillbaka, ska jag ringa eller ska jag fortsätta vänta?
Måste nog släppa taget och bara be och hoppas att han hör av sig när han är redo. Kanske ville han bara höra om jag var kvar och nu jobbar han med sig själv. Jag kan spekulera i timmar fram och tillbaka, jag kan verkligen inte sluta spekulera. Måste släppa taget.

Medans jag väntar och hoppas så jobbar jag med mig själv och just nu övar jag mig på att säga ifrån och bli arg på folk som faktiskt är elaka och dumma mot mig.
Snart dags att skicka en påminnelse till de två som är skyldiga mig pengar igen.  Träning ger färdighet, så pengarna ska jag tjata mig tillbaka och sen ska jag fortsätta vara lite kaxig och säga ifrån när jag vågar till mina vänner. Deras beteenden är inte alltid okej.
Dags för mera förändringar.

Sinnesro


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: jaså vilken tävling då?:D

2011-02-20 @ 09:59:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: okeJ:) du måste läsa reglerna då:)

2011-02-20 @ 10:01:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0