And the road to life? Yes it goes up, and down.

Jepp, det är precis så det är, upp och ner.

Jo har fortfarande inte hört av sig, men han lever och sitter på facebook nästan dygnet runt, lägger upp låtar och skitsnygga bilder på sig själv. Det gör ont även om det inte på något sätt är katastrof, jag blir liksom bara ledsen och besviken på att ytligare en kille gör precis så som han själv sa att han aldrig skulle göra. Jag känner mig lurad av allt han lovade och jag känner mig arg över att han sitter och beklagar sig över hur folk behandlar honom när han själv behandlar mig såhär.
Jag är svag för hans ögon, han yttre gör mig knäsvag men hans inre gör mig förvirrad och orolig. Om hans insida är så svart som han säger så borde vi alla vara rädda.
Men jag tror det är mest snack och det gör mig också irriterad. Man ska inte ropa på vargen liksom. Han som vet hur ont det gör att bli kränkt och sårad, varför gör han då såhär mot mig? Vad har jag gjort honom? Jag känner mig så lurad, det gör ont och jag är besviken.

Ordet ”sen” är så enkelt att säga, ”sen” kan vara om 2 minuter eller om 2 år, ordet ”sen” är inte tidsbegränsat, man säger ”jag ringer sen” för att hålla dörrar öppna eller för att fegt dra sig undan?
Vad betyder ”sen”?
Nu har Jo sagt att han ska ringa mig sen i två veckor, men han ringer ju inte. Fegråttan.

Pratade med J idag, goa, ärliga J. Han lovar inget han inte kan hålla och han säger inget han inte menar. Han ska komma till mig på söndag men kan bara stanna tills på måndag. Ärligt och rakt frågade han om det var okej för han måste hem för hantverkare håller på med hans badrum.
Absolut okej, jag är glad att han kommer och 1 dygn är ju mer än jag fått av Jo på flera månader så, absolut är det okej att goa J kommer söndag vid lunch och åker hem på måndagen.
Han ville jag skulle göra ananaspaj som jag gjorde i vintras, han gillade den och sen ville han gå på bio på söndagskvällen och kanske hyra film också. Vi planerade och pratade i 40 minuter hur vi skulle mysa och kolla film, äta ute eller äta tacos, vi får se men jag åker och handlar så vi har hemma när han kommer.
Han skulle höra av sig när han viste vilken tid han skulle vara i Stockholm. Han ska till Riga med några vänner så jag skulle messa om det va något jag eller någon annan ville ha från taxfree.
Så söndag har jag mys sällskap av en ärlig, go, fin sötnos. Ska bli underbart med lite sällskap.
Sen åker han till Kuba, Usa och sen Thailand. Men han vet inte när han åker, han har inte bestämt det än och han måste kolla om han får komma in i Usa, han har ju suttit i fängelse massvis med år så det är inte säkert han kommer in i Usa. Men Kuba ska inte vara några problem iaf.
Han är bara i Sverige ett par månader per år, så hur fin han än är så är det ingen mening med att kära ner sig.

Jag hoppas och tror på R. Men medans jag väntar tänker jag roa mig kungligt och lära mig att inte ta skit från killar som Jo.
Ärligt talat så tror jag att jag saknar vårat fotograferande mest, fan va kul vi hade det och va snygg han fick mig känna mig. Bilderna blev så otroligt bra och jag kände mig så snygg. Jag saknar det. Det vill jag ha mera av, det andra klarar jag mig utan, tror jag. Men jag saknar att få vara hans modell.

Men nu ska jag leva i nuet, skita i det som varit och försöka att inte längta efter framtiden och R.

Nu är Nu och i morgon blir det vila och terapi, sen åka och handla. Lördagen blir det 10 timmar Yoga på ett Yoga event och på söndag ska jag träffa J.

Nu ska jag ta hand om mig själv. Jag har kommit igång med träningen och idag kan jag knappt gå, ben och rumpmusklerna är så ömma att jag dör, men vill man bli fin får man lida pin och snart kommer jag tränat bort min träningsvärk.
Som sagt i morgon terapi och sen handla hem mat och frukt så jag kan bjuda J på den bästa pajen, sen ska jag ha ett eget litet spa hemma på kvällen och rå om mig själv.
Lördagen blir det upp tidigt och en hel dag med Yoga och meditation, frukt och vatten.  Söndagen blir bio och mys pys med J och även måndagen. Sen blir det träning som gäller igen.
Nu ska det bli ordning och reda på livet. Med eller utan sex, foto och killar. Jag klarar mig.
Det är ändå R och hans nykterhet  som är det viktiga.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0