Inte bara jag.

Igår blev min kompis dumpad av hennes nya kille som det verkar.
Han har varit ganska skum sista tiden men sagt att han mått dåligt och min kompis har varit förstående och en tröstande flickvän.
Han har varit dum vid några tillfällen med sedan bett om ursäkt och hon har förlåtit honom och allt har varit bra efter det.
I förrgår pratade de om tillit då han ville låna pengar för 3 gången under deras korta relation, (ca 1 mån) hon berättade hur lurad och sviken hon har blivit under alla år och hon berättade hur svårt hon har att lita på folk och han förstod henne och de skulle vara ärliga och raka med varandra.
Men så igår tog hon upp en fråga som fick honom att helt enkelt dumpa henne rakt av. Han har nämligen sagt att han inte har någon facebook, men hon har sett att han vist har det, så igår frågade hon och då blev han skit sur och sa att han inte orka tjafsa med henne och sen slängde han på luren och efter ett tag kom ett sms att han inte ville träffa henne mer eftersom han inte gillar att hon snokar istället för att fråga rakt ut, hon svarade såklart att det var ju just så hon gjorde, frågade rakt ut men att han då slängde på luren. Men han ville inte träffa henne mera då han inte gillar hennes stil!
Hon erkände inte riktigt för mig hur ledsen hon blev, men jag hörde på rösten att hon var ledsen.

Det som stör mig lite är att hon liksom dels slängde några elaka kommentarer till mig, så som att hon inte vill vara en ”stalker” som jag, och att man gör fel som snokar och att han hade rätt att bli arg. Varför börjar hon blanda in mig?
Och Skitsnack tycker jag, självklart får och måste man snoka lite när man dejtar folk. Lite koll måste man väl ha. Är det inte normalt att titta efter folk på facebook? Det är väl det facebook finns för, för att leta upp folk man känner?! Och sen måste man i dagens samhälle kolla upp lite vem man dejtar om han står skriven där han säger att han står skriven eller heter det han heter osv. Ute på nätet finns en hel del idioter och man ska nog inte lita 100% på allt och alla. Jag menar inte att man ska förfölja folk och vara värsta spionen men lite måste man nog kolla upp folk när man dejtar.
Jag har ju själv varit med om att min dåvarande pojkvän som nästan bodde hemma hos mig hade ytligare en tjej han bodde med alltså en sambo och dessutom en flickvän till i Borlänge och sen ytligare älskarinnor och alla dessa tjejer levde han på och lånade pengar samt knullade runt med.
Jag har även dejtat en man som sa att han bodde i Göteborg men i själva verket bodde i Gävle och var gift samt hade två barn. Listan går att göra lång, men på den tiden fanns inte facebook och internet va inte så stort som nu. Men jag står ändå fast vi att det är helt normalt att slå på facebook en killes namn när man dejtar. Men hon tyckte att jag har fel och hon ångrar sig att hon tittade efter honom för man ska inte snoka.
Så länge någon har rent mjöl i påsken borde man ju inte bli arg att någon kikar efter än på facebook, kan jag tycka.
Sen stör det mig att hon så lätt kan döma och klaga på ”mina killar” och hur förlåtande jag är när hon faktiskt är exakt lika dan själv.
Men självklart så vet jag att det är lättare att tycka och ha åsikter om andra än att se sig själv.

Hur som helst så lider jag med henne och tröstar och stöttar så gott jag kan. Trots att hon inte varit den bästa att stötta och lyssna på mig sista året, men nu vänder hon sig till mig, nu duger jag igen för nu behöver hon mig. Men jag tänker trots det försöka vara en god vän. Jag kan inte vara lika dum tillbaka, även om vi aldrig kommer bli lika bra vänner igen.

Men det är alltså inte bara jag som träffar idioter och jag tycker faktiskt denna kille varit jävligt dum mot henne, han har dessutom redan hunnit låna massa pengar av henne.  Jag hoppas hon får tillbaka dom så hon inte blir så lurad som jag blivit av några x.
Hon har inte gjort något fel, hon har gjort massa för honom och stöttat honom i allt, men en liten rak fråga fick hon inte ställa till honom. Nä en skitstövel är vad han är.

Att folk tycker R är en idiot må så vara men jämfört med många andra så är han en ängel och han har faktiskt aldrig varit elak eller lurat mig, det han gjort är att försvinna i ett återfall och lämnat mig ensam och utanför. På ett sätt har han ju faktiskt skonat mig från att bli inblandat i hans missbruk. Så jag kan inte vara arg på honom.  Han insjuknade i sin sjukdom och besparade mig allt skit som den sjukdomen drar med sig. Men självklart har jag lidit av att bli lämnad och ensam saknat och hoppats, många timmar har jag gråtit, det säger jag inget om. Men det är inte bara jag som förlåter och försöker, det är inte bara jag som träffar fel killar och det är inte bara jag som blir sviken.
Lättare att döma mig än att se sitt egna liv. När det kommer till kärlek är vi nog alla lite dumma men jag kollar iaf upp folk lite så jag inte står helt förvånad och lurad.
Man kan inte skydda sig mot att bli sårad men när man träffar en ny kille kan man testa lite vart han sätter gränserna och om han ljuger. Men man kan aldrig få några garantier och man måste lita på sin pojkvän, men innan det blir pojkvän kan man ju vara lite försiktig.
Och om killen blir sur för att man kollar på facebook om han finns så…ja då har han något skumt i ryggsäcken…

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: Roxanna - kamp efter cancern

tack, så gullig kommentar av dig.

ska kämpa på som bara den..



ha en bra dag/kväll

2011-04-28 @ 18:53:12
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0