Söndag med saknad

Förkyld och tung i huvudet, jobbar ändå såklart, jobbar natt så det funkar. Men jag är tung i huvudet.

Försökt att inte tänka på dig, men det går inte så bra. Flydde in i P1s sommarpratare i natt. Lyssnade på Darin, Andreas Lundstedt, Jill Johnsson och Morgan Alling. Det gick bra att fly in i andras liv, men när jag lyssnade på Jill Johnsson så kom tårarna, otroliga berättelser. Ska fortsätta lyssna på andra sommarpratare i natt och se om jag kan fly mina tankar och min saknad av dig. Just nu ä det svårt, riktigt svårt, jag vill bara vara i din famn.

Ibland blir saknaden för svårt att behärska det är då jag vill låsa in mig och bara gråta, men jag vet att du inte skulle vilja det. Du vill att jag ska må bra. Min terapeut påminner mig ofta att du inte skulle vilja att jag skar mig osv. Så jag försöker tänka på det när saknaden blir för svår och jag gråter och tappar lusten. Du hjälper mig hålla modet uppe och ditt meddelande på facebook hjälper mig så enormt mycket. Även om jag varje dag hoppas att det ska komma ett nytt.

Får fler och fler läsare i denna blogg, det är kul. Dock nästan inga som kommenterar eller ger råd, men jag är tacksam att de iaf läser.
Hoppas att någon där ute förstår mig.

Att älska en missbrukare är inte lätt men att älska en så underbar människa som du är lätt. Jag väntar på dig för du är den finaste människa jag mött. Oavsett din sjukdom som heter alkoholism.

Eftersom jag jobbar idag så blev det inget al-anon möte, saknar det. Får mindre kraft utan deras stöd. När jag ser skylten ”en sak i taget” ”det viktigaste först” osv. så förstår jag och jag får kraft. Mötena ger kraft, ska försöka gå på ett Acoa möte på tisdag tror jag.


Nu ska jag fly in i P1s sommar pratare för jag orkar inte sakna och gråta mer idag.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0