Bättre dag, hitintills.

Ångesten släppte igår efter jobbet. Pratade med min vän L. Hon pratade mig till rätta. Hon förklarade att du aldrig hade skrivit till mig så som du gjorde om du inte ville ha kontakt med mig, men att du nu behöver din tid att göra din behandling och att du säkert vill bli ordentligt frisk så inte samma sak snart händer igen. Hennes ord lät kloka och jag hörde att hon menade det hon sa. Sen mötte jag upp min vän G och hon sa samma sak. Så till slut släppte ångesten och rädslan, jag fick tillbaka tron att du kommer tillbaka och kraften att vänta infann sig snabbt. Skönt.

Lämnade in mammas och pappas vigselring hos guldsmeden igår, ska göra den lite större så jag kan bära den tillsammans med deras förlovningsring och alliansring. Det kommer bli fint och jag hoppas deras kärlek kan ge mig styrka och tur.

Sen blev det middag på en dansk restaurang med min vän G. En hel del prat om dig och allt annat i livet, vänner, kärlek, barnlöshet, jobb osv. Blev en del politik prata också eftersom det snart är val. Men vi tänker lika i politiken så det var bara kul att prata politik. Vi vet ju vilken sida vi tillhör = röd/gröna såklart.

För mig är den en självklarhet och jag kan nästan bli irriterad på folk som tycker att sänka skatten är viktigare än att ta hand om välfärden. Jag betalar gärna skatt så att missbrukare kan få vård, hemlösa få ett hem, barn får dagis, skola och en bra barndom, att äldre får leva tillsammans med bra vård och att vi har vägar och kollektivtrafik. Jag vill att alla ska ha samma rättigheter oavsett hur mycket pengar man har i plånboken och för mig är det en självklarhet att ju mer jag tjänar ju mer vill och kan jag hjälpa andra.

Eftersom jag jobbar kommunalt så vet jag att färgen i våra kommunala stadshus vist spelar roll, det är stor skillnad i verksamheten, jag har inte fått gå på en enda kurs eller annan utbildning dessa 4 år, de har privatiserat många avdelningar och de har dragit ner på personal där jag jobbar så numera kan jag knappt gå och pissa på arbetstid. Det är sjukt vad de blåa har förstört kommunen jag bor i.
Inget parti tycker precis som jag om allt, men de röd/gröna tycker mera som jag än de andra och man kan aldrig hitta ett parti som tycker precis som en själv, men man får ta helheten och det viktigaste. Huvudsaken är att man röstar, men man borde nog tänka till lite och ta reda på lite fakta. Egoism brukar man inte tjäna på i längden.

Efter middag med massa intressanta diskussioner blev det en promenad på stan innan vi skildes åt vid t banan och åkte åt varsitt håll.
När jag kom hem somnade jag på några sekunder. Trött och ont i magen av all mat. Dessutom funkade inte den nya piercing staven till naveln som jag köpte på tatueringsmässan så jag bytte till min gamla igen innan det blev för infekterat och svullet.

Drömde självklart om dig i natt, men drömmen måste varit bättre för ångesten fanns inte där i morse, saknade fanns men inte ångesten, mådde bättre. Skönt.
Drömde konstigt dock, först om en transport och massa lera, minns bara att det va masa lera i en godsvagn och sen drömde jag att du och jag samt en kollega till mig ritade en ritning på ett sommarhus i Turkiet. Det låg precis vid havet, minns att vi satt och ritade vattnet. Sen minns jag inte mer av drömmen.

Har bestämt mig för att skriva ner lite drömmar som jag drömmer, kanske kan bli intressant. Jag drömmer ju så himla mycket. har alltid drömt mycket, undrar varför? Men om jag skriver ner lite drömmar så kanske jag kan se en röd tråd i drömmarna eller förstå vad m in hjärna tänker på om nätterna. De sägs ju att man bearbetar mycket i sömnen.

Antar du är glad idag då Hammarby stoppat försäljningen av Linus Hallenius. Varje dag påminns jag om dig, finns inte en chans att glömma, tycker alla heter samma som du och laget Hammarby är överallt. Överallt finns du och våra minnen. Du behöver aldrig oroa dig för att jag ska glömma, jag glömmer aldrig. Du finns i mitt hjärta.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0