Trött på motgångar och strul.

Vet inte vart jag ska börja. Helgen har varit fullt upp och känslorna svallat upp och ner.

Vi börjar med fredag, jag ringer L för att säga hejdå och önska honom en trevlig resa.
Han svarar och jag hör ganska fort att han är berusad, vi pratar en kort stund, han har förfestat hos en vän och nu har de tappat bort varandra och han står på perrongen ensam, han ska ringa mig senare. Men jag hör inget mera.

Lördagen är det fest med tjejligan och sen krogen. Förfesten hemma hos mig va lyckad och vi blev fem tjejer som dansade, sjöng, åt massa gott och drack massor. Kanon kul hade vi, men hur mycket jag än drack så blev jag inte ett dugg påverkad. Jag drack 2 glas rött, 4 glas bubbel, 2 groggar, 1 st barcardi brezer,  en cider, 1 st Smirnoff ice, en turkisk peppar, men jag kände inte av ett dugg så jag började dricka vatten i stället. Jag är gärna nykter på krogen men nackdelen är att när man är nykter så stör man sig mera på alla som är fulla och alla som knuffas. Men vi hade kul på krogen och jag dansade massor. Men störde mig enormt på alla som var tvungna att gå på mig och dansa på mig hela tiden, men folk har ju ingen koll när de är berusade.
Det var ett jättebra live band som spelade , 100% hette dom och var ett riktigt bra party band. Så vi rockade på och hade kul till ca 3 på natten då jag och min kompis som skulle sova hos mig, tog en taxi och åkte hem. Ingen flirt och inget strul, inte ett telefonnummer men två danser och två heta blickar fick jag iaf, men som sagt inget ragg.

L hade ringt mig och även skickat sms, jag ringde honom från krogen men det var svårt att prata eftersom musiken var så hög på stället jag var på. Men lite pratade vi iaf, han var hemma i Sverige!  Han hade inte kommit iväg till Tunisien. Han hade blivit gripen av polisen och satt i fyllecellen så han missade tåget till Arlanda och då självklart även flyget.
De hade tagit pissprov på honom och även husrannsakan så hela lägenheten upp och nervänd.
Han har ju lagt av med allt sedan flera år enligt honom så enligt honom så finns inget i hans lägenhet.
Han är arg på polisen som förstört allt och han har missat sin resa, så han satt hemma och var bitter och tyckte synd om sig själv. Vi pratade lite när jag kom hem från krogen och efter ett tag lät det som han somnat i telefonen. Han lät inte riktigt okej, tror iaf att han var berusad.
 
Söndagen hör han av sig och han låter piggare och klokare. Vi bestämmer att vi ska ha en dejt och han gör sig redo för att åka till Stockholm, resan från hans stad till min är på ca 3 timmar. Vi har kontakt när han sitter på tåget men sen blir det tyst.
Efter ett tag skickar jag ett sms men hans telefon är då avstängd. Jag hatar avstängda telefonen och misstänker nu att det inte kommet bli någon dejt.
Men efter några timmar ringer han igen. Batteriet var slut och han var tvungen att hjälpa hans bror i Bålsta och vara barnvakt, men nu är telefonen laddad och han redo att komma till mig så fort hans bror kommer tillbaka. Jag är tydlig med att han bara är välkommen hem till mig om han är nykter och drogfri och det har harjag varit tydlig med från början, jag påpekar det ytligare ett par gånger och förklarar att han fortfarande är välkommen men bara om han är nykter och drogfri, han säger att han absolut är det och att han ska åka till mig. Efter någon timme ringer han igen då är han i kalhäll och blivit avslängt från pendeltåget om jag fattar det rätt, han är med sina kusiner och ska nu fortsätta att åka hem till mig. En timme senare ringer jag men ingen svarar, när klockan är 21.15 skickar jag ett sms att jag går och lägger mig nu och att vi får ta våran dejt en annan dag då han verkar upptagen med dina kusiner och turen inte verkar vara med oss när det gäller våran dejt.

Jag hör inte ett ljud från honom mer den dagen. Men idag vid 14.30 ringer han, då påstår han att han blivit gripen och slagen av polisen när han pratade med några gamla vänner på plattan och nu har han precis blivit släppt och sitter på Nks toalett och tänker ta en överdos för han hatar sitt liv och jag vill säkert inte träffa honom mer nu när allt har skitit sig så det är lika bra att han tar en överdos. Sen dör hans batteri. Jag sitter på jobbet och kan inget göra, en del av mig bryr mig såklart och blir orolig men en större del av mig blir bara irriterad.
Några timmar senare ringer han till mig hå är han på H&M och fått telefonen laddad, han mår okej men hatar sitt liv osv. jag försöker tala honom till rätta och säger att han är myndig och gör sina egna val i livet, jag kan inte hjälpa honom, jag vet inte vad jag ska göra och jag är på jobbet. Jag säger åt honom att åka hem men han vill inte åka hem till sin tomma lägenhet, han pratar på och jag fattar ärligt inte vad han pratar om, han har en veckas semester som han nu måste tillbringa hemma och ensam, så därför ska han knarka ihjäl sig?! Och han har varit drogfri i över 5 år och mår bra? Nä något stämmer inte. Jag är så irriterad och arg och jag fattar inte hur det är möjligt att jag lyckas träffa alla missbrukare som finns. L tar nog rekordet av allt och alla. Jag är så tacksam att jag inte hunnit träffa honom och att jag inte inlett något. Det är jobbigt nog med den telefonkontakten vi har nu. Han ringer och tycker synd om sig själv och hotar med att ta en överdos, men han säger inte vad som är fel och vad han vill. Jag svarar när han ringer men säger att han har ett eget val och att han är myndig, han bestämmer vad han vill göra med sitt liv, knarka och förlora allt eller vara drogfri och bevisa alla att de har fel om honom.  Det är upp till honom.

Om han är beredd att ta ett återfall efter 5 års drogfrihet bara för att hans semester är förstörd och han förlorat massa pengar så är ju frågan hur trygg han är i sin drogfrihet. Och vad fan gjorde han på plattan och hälsade på gamla vänner?? Han skulle ju på dejt hos mig! Jag väntade på honom, det vista han ju, så varför gå och hälsa på gamla vänner när han redan var försenad? Nä det där går jag inte på. Just nu är jag så trött och irriterad.
Jag sitter på jobbet och det vet han, vi hade en dejt igår som han sumpade och sen ringer han till mig för att säga hej då innan han ska ta livet av sig…..varför? Är det någon som ska vara ledsen och deppig är det väl jag som satt och väntade på honom en hel söndag utan att han ens hörde av sig.
Att han på 3 dygn blivit gripen av polisen 2 gånger och hamnat i ”fyllecell” och dessutom åkt fast på pendeltåget och fått böter för plankning är lite väl otroligt för att vara sant! Eller?

Jag orkar fan inte med fler problemkillar. R var aldrig så här strulig, R var inte i närheten av detta. Kanske är det han jag ska fortsätta vänta på trots allt?!

Sinnesro.

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: tack ås mkt:) jaså?:) vår förra katt var också en helvit perser :D

2010-11-29 @ 19:07:52
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Malinne

Gumman,du MÅSTE försöka bryta ditt mönster....Du har en slags radar som drar åt sej dåliga killar.I mina öron är han inte drogfri och du bör GENAST göra dej av med honom.Det är så tråkigt att du gång på gång träffar sådana människor,för det förtjänar du inte.När du träffar en kille och han har ett förflutet i droger och alkohol så är det bara att gå därifrån.Jag vet det är INTE lätt...

Men du ska inte behöva ha sånt i ditt liv.

Kramar

2010-12-01 @ 14:11:39
URL: http://malinnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0