Saknad och Ångest

Hammarby spelar nu mot Helsingborg. Jag hejar ju på djurgården så resultatet spelar egentligen mindre roll, men mitt hjärta slår, jag har ångest, svettas, fryser och mår illa.
Tv´n på jobbet står på, ljudet ekar i rummet av supportrarnas sång och rop.
En del av mig hoppas så att Hammarby vinner. Många av mina vänner hejar på Hammarby och framförallt. R lever för sitt Hammarby.

Undrar om han står i publikhavet och hoppar och sjunger. Min blick kan inte låta bli att leta efter honom, men ångesten är så stor att jag inte orkar, måste skriva istället, tänka på annat. Hjärtat bränner, jag får svårt att andras och jag mår illa.
Någonstans i detta publikhav av Hammarbysupportrar kanske den mannen jag älskar så mycket står. Om han står där är han med all sannolikhet full. Han kan knappast redan nu vara redo att gå nykter på fotboll, eller hur?
Någonstans bland alla dessa människor står han kanske på söderstadion och sjunger om sitt bajen.

Jag minns när vi var på bandy finalen ihop. Han hade gjort en fin flagga som vi turades om att hålla i, han skickade mig ett youtube klipp till mig i augusti där man ser våran flagga. Det var alltså inte länge sedan han skickade länken med våran flagga, kallade mig baby och skrev att det var våran flagga vit och grön som syntes på filmen.
Nu står han kanske i detta publikhav med en annan flagga, jag sitter här med flackande blick, letande efter min R . Ångest, saknad. Orkar inte. Fan. Sista Hammarby matchen för i år, men sen är det ju bandyn.  Allt med Hammarby påminner ju självklart om honom och det gör skit ont.
All sport påminner om honom, vi tittade mycket på sport ihop. Vi älskar ju alla sport både han och jag men nu kan jag inte titta på något, allt gör ont och ger ångest. Mår piss av alla minnen, orkar inte.

Googlade lite på hans namn, fastnade en bra stund, fast i letanden, fast i det jag inte ska göra. Men hittar inte mycket. Men 2 september skriver han på en sida om bajen osv. Ett tecken på att han förmodligen dricker. Han satt mycket och skrev Froza bajen och massa bajen grejer på olika bajen sidor när han drack. Han gjorde det inte lika mycket nykter. Nästan inget. Så jag står kvar vid min teori att han tog ytligare ett återfall vid den 25 augusti och drack hela september och förmodligen än.

Självklart önskar jag att han var nykter och mådde bra, jag vill att han ska bli hel och må bra. Han är den finaste människan på jorden och han bör få må bra.
Men en del av mig hoppas att han är full, as packad, odräglig. Då finns det en förklaring till hans beteende och det finns en förklaring till att han inte hör av sig och är med den där jävla Kattis.
Så länge han dricker så kan han inte ha ett bra förhållande och vara speciellt bra pojkvän.

 Så jag hoppas att han är full, odräglig.  Jag hoppas han söker sin botten och att han lämnar henne, går in i en behandling och blir nykter med mig!
Snälla gud låt han stå i publikhavet med supportrar, låt han supa en sista gång. Låt han få insikt och komma in i en behandling och komma tillbaka till mig.

Fan vad jag har ångest och vad jag saknar honom. Plågan är enorm. Varför skulle Hammarby ha match idag när jag  är fast på jobbet med Hammarbymatchen på storbilds tv.

Saknar min galna Hammarbysupporter.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0