3 timmars sömn

Sitter på jobbet, trött, men ändå förvånansvärt pigg, sovit 3 timmar i natt, men det var det värt.
Helt otroligt, men kanske har kärleken varit närmare än jag någonsin trott?!

2005, 2006 var jag med på spraydate och där lärde jag känna en fin kille - L. Vi träffades aldrig men haft kontakt till och från under åren. Ett tag för några år sedan var vi nära på att ses men det blev aldrig något. Men titt som tätt har vi tagit upp kontakten och  under den senaste månaden har kontakten blivit tätare igen och sista veckorna väldigt tät, igår pratade vi 4 timmar i telefonen och herre gud vilken underbart trevlig och fin kille! Detta kan faktiskt bli nåt….
Person kemin per telefonen var klockren och vi tyckte så lika om så mycket. Vi är väldigt lika och pratade lätt med varandra. Han kände samma sak och planerna att ses är i full gång. 17 dec ska jag hem till honom och om allt klaffar ska vi fira jul ihop. För han är ensam på julen precis som jag. Allt bara rullade på. Helt sjukt, men det kändes så bra.

Jag kunde helt klart bocka av ganska mycket på min checklista. He he.
När vi pratat ett par timmar kom vi in på alvarliga samtal och djupa grejer, vi plöjde igenom väldigt mycket under dessa timmar, religion, politik, livet, döden m.m.  och tro det eller ej, men självklart är han en  fd missbrukare han också, helt otroligt, jag fattar inte hur det är möjligt!!
Han är 12 stegare och han har varit drogfri i 5 år så denna gång är det ju lite tryggare.  Han dricker nästan inget och som sagt inte drogat på 5 år. Han har dock aldrig haft problem med alkoholen. Men när han drogade gick han på riktigt starka saker, vi pratade mycket om drogmissbruk, fängelsestraff och hans liv nu och då.  Jag berättade om mitt och vi hade samma längtan efter kärlek och ett lugnt familjeliv med villa och barn. Han har massor med snygga tatueringar och han är en riktig läckerbit. Dock betydligt kortare än jag men va fan man kan ju inte få allt.
Kan detta vara mannen som får mig komma över R? och som får mig att våga känna och tro igen? Han fick mig på väldigt bra humör och trots att jag bara sovit 3 timmar i natt så är jag inte speciellt trött. Han var så söt i telefonen att jag blev varm i kroppen. Ärligt talat så påminde han väldigt mycket om R i hans sätt.

Vi avslutade samtalen mitt i natten med att han sa puss puss och vi bestämde att jag skulle ringa honom i morgon när jag kom hem. Han åker till Tunisien på semester på fredag så han är ledig och ska vara hemma och packa hela dagen idag. Han sa att han önskade att jag kunde följa med och om vi börjat prata tidigare hade han bjudit med mig.
Han sa att han skulle shoppa en present till mig och sen skulle han köpa julklapp eftersom vi ska fira julen ihop.  Han verkar vara en toppenkille på alla sätt och vi hade mycket gemensamt och vi kunde prata med varandra jättelätt. Återstår att se vad som sker, men nog känns det lite bra i maggropen. Han är en riktig pudding och så förbannat trevlig så….detta kan bli riktigt bra.

Helt otroligt att vi känt varandra så länge och aldrig kommit till skott, men kanske var det en mening med att det tog så lång tid, nu har han ju varit drogfri i 5 år och singel i 2 år så det kanske är precis vad vi bägge behövde. Han ville ha en trygg och mogen tjej som han ville stadga sig med och vem är bättre än jag ;o)
Kanske ska ta fram min lilla checklista sen och kolla vad jag kan bocka av he he….Men vi måste träffas först. Längtar faktiskt ska ni veta…..

Men varför känns det som jag sviker R? Varför känns det som om jag är otrogen? Är jag inte knäpp? Hur kan jag känna som jag överger honom, det är ju han som övergivit mig och hur kan jag känna mig otrogen när han uppenbarligen lever med en annan tjej? Men jag känner mig som en svikare som går vidare.
Snälla hjälp mig att släppa R nu, jag orkar inte mera.
Ska till min terapeut idag och det kan nog vara bra, behöver få hjälp att släppa R och våga tro på L trots alla gamla motgångar.

Jag säger som jag alltid säger….Den här gången kanske det är den rätta!

Sinnesro


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: men vad du är fin!:) tack så jättemycket för det du skrev, blev jätteglad!<3

2010-11-26 @ 08:10:17
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0