Morgon ångest

Vaknade i morse trött såklart, sovit dåligt. Föst hostade jag mig blå sen kom en grym värk i höger ben, någon sorts Ischias, det gjorde grymt ont. Försökte massera mig själv i ryggslutet, gick upp och gick, stretchade, masserade benet, ryggen, rumpan, provade allt och till slut somnade jag. In i drömmarnas land tillsammans med dig, minns inte så mycket idag, minns bara dig Mins en grå munkjacka som du hade i drömmen och jag mins din värme.
Klockan ringde 4.55. Lyssnade på nyheterna i sängen, det är en trudelutt som de ha på p4 och p3 som får mig att tänka på dig, varje gång så suger det till i magen. Även denna morgon.

Väldigt sugen på att skicka ett sms till dig eller ett nytt meddelande på facebook. Jag känner ett stort sug efter att kontakta dig. Borde kanske ta det lugnt och vänta in dig, men tror jag snart måste skicka något på något sätt. Måste diskutera detta med min terapeut. Nu tror jag inte att jag klarar av att vänta mera, måste höra av mig till dig. Saknaden är för stor, rädslan att du tror jag glömt dig eller att jag skulle get upp, den rädslan börjar ta över nu och det gör att jag får panik. Mår verkligen inte bra idag heller, vad händer. Kanske är det för att det är en vecka sedan mitt besök hos terapeuten, en veckas abstinensen kanske eller så är det bara att saknaden tagit kontrollen över mitt inre just nu. För jag håller verkligen på att längta ihjäl mig efter dig.
Grym morgon ångest, hoppas det släpper snart.

Blev besviken på en nära vän igår, jobbigt att känna besvikelse på just henne. Hon brukar inte göra mig besviken, men igår gjorde hon det. Hon var kanske p dåligt humör eller bara måndags trött, för hon kläckte ur sig en så jävla dum kommentar.
”Jag fattar inte hur du orkar umgås med så många nyktra alkoholister” Vad fan menar hon med det? Jag blev irriterad och sa att jag uppskattar nyktra människor men då började hon älta återfallsrisker osv. Men jag stod på mig och sen är det inte speciellt många fd missbrukare jag umgås med, så jag vet inte vad hon menade. Det är ju bara du, pappa, brorsan, min killkompis  ”O” och min svägerskas syster som är fd missbrukare i min omgivning och ärligt talat skulle jag gärna ha fler! Då blev hon tyst.
Jag förstår ärligt talat inte vd hon menare. Är det bättre som hon som umgås med aktiva missbrukare som inte ens insett hur illa de dricker. Eller små nazister som vissa är? Är det bättre människor, är de pålitligare? Nä, jag skulle inte tro det.
Är det några människor jag trivs med så är det folk som är nyktra. Är det någon jag älskar mer än livet själv så är det Du och min familj.

Jag vet inte om det är jag eller om det är folk jag umgås med, men det är så många som jag anser stör mitt mående, som tar energi av mig och som behandlar mig som om jag var mindre kunnig eller mindre ”frisk” Fuck them!
Känns som om jag vill ta paus från alla ett tag, nästan alla iaf.
Om jag gick min högsta önskan uppfylld så skulle jag vilja fly med dig. Bort från allt och alla.

Jag saknar dig så enormt mycket, så rädd att jag inte ska få ha dig hos mig igen. Rädslan gör mig galen, jag klarar inte av tanken. Måste skingra tankarna , orkar inte ha denna morgon ångest.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0