Fredagen den 13e

Så var fredagen den 13e här, men jag hoppas den dagen bringar mer tur än otur, väntar fortfarande på ett svar från dig. Idag är det en vecka sedan du kontaktade mig.
Kanske har du inte tillgång till Internet eller kanske har du bara inte kunnat svara. Vad vet jag, men jag väntar otåligt på nästa meddelande från dig. Längtar så.
Kanske borde jag skicka ett sms, men du skrev ju till mig på facebook så kanske vill du ha svaret där, hm väntar och ser vad min terapeut säger, jag har ju lovat henne att inte pressa dig mera.

Idag berättade jag för min vän S att du hört av sig, hon trodde aldrig du skulle göra det så det var så skönt att få säga det. Har ju försökt i 2 dagar att lägga fram det på ett bra sätt, men eftersom hon verkligen undviker att prata om dig eller mitt mående trots att jag lagt fram flera trådar för att du ska komma upp på tal eller mitt mående eller något som berör ämnet. Det har helt enkelt inte gått att få ämnet på tal, helt omöjligt, så idag sa jag rakt ut. – Jag mår i alla fall mycket bättre nu när R hört av sig, eller jag kanske glömt säga det?!?! Snacka om att hon blev snopen och sen lät hon lite putt över att jag inte sagt nåt. Det kan ju hon klura på…

Hon sa att hon var glad för att du hört av sig och hon sa faktiskt att hon aldrig trodde du skulle göra det, så jag sa bara att det var skönt att få bekräftat att jag hade rätt, att jag ska nog lyssna lite mera på min magkänsla. Sen sa jag att jag betydde mer för dig än många tror. Det var så skönt och jag var så otroligt stolt över dig. Du har tagit mod och kraft att höra av dig till mig efter 4 månader, det måste ju betyda att jag betyder mycket för dig, annars skulle du ju skitit i mig vid det här laget.
Fan vad jag är stolt och glad! Du anar inte hur mallig jag är över dig. Du kanske tror jag är arg, besviken och skäms eller nåt och jag antar du har ångest och mår piss över det som hänt. Men du ska veta att jag älskar dig lika mycket än och jag är mäkta stolt över att du är på behandlingshem och har frivilligt kontaktat mig efter 4 månader! Jag har inte varit arg en sekund, vist har jag varit ledsen och kanske lite besviken att det blev som det blev ibland, vi som skulle ha en så underbar vår och sommar ihop men älskling du ska veta att jag inte är arg, och jag älskar inte dig mindre, snarare tvärt om. Klarar vi detta klarar vi allt och jag är så grymt stolt över dig! Ingen kvinna kan ha en så underbar man som du! Jag hoppas att jag får bli den kvinnan igen.

Efter jag äntligen fått skryta över att du faktiskt hört av dig till mig så började hon prata om annat och jag hakade på, jag hade ju fått det viktigaste sagt. Så med ett leende på mina läppar fortsatte samtalet.

Men vi kom ändå i luven på varandra, jag tillåter ju inte lika mycket längre, så det kommer nog bli en hel del duster med många.
Hon masserar och jag har länge försökt att komma på en massage men hon har aldrig kunnat när jag kunnat och tiden rinner iväg så nu tog jag upp det igen och försökte boka in en dag. Men hon kunde inte boka in något utan tyckte vi skulle ta det mera spontant. Hon är väldigt mycket för spontana saker, kanske lite extra mycket med mig just för att jag gillar att planera, jag får den känslan iaf. Så nu tyckte hon åter igen att vi skulle ta det spontant, men jag svarade faktiskt då att det fungerar ju inte att ta det spontant, vi har ju försökt i över ett halvår. Hon blev direkt sur och börja säga att hon inte viste att jag var så angelägen om en massage, men när jag stod på mig och sa att vi pratat om det många gånger och att flera av mina andra vänner också ville komma men att hon alltid varit fullbokad, började hon prata om att man måste boka tid precis som med en läkare och att hon inte kan sitta och ringa runt och fråga vem som kan och vill komma. Ja precis sa jag, men du vill ju inte boka, du säger ju att vi ska ta det spontat. Jag stod på mig och fortsatte diskutera, jag vek mig inte. Hon säger ju mot sig själv och jag tänker inte bara ta emot hennes dumma förklaringar.  Men till slut så mumlade hon bort allt och sa att vi fick lösa det där och att det säkert ordnar sig, det brukar det ju göra.
Jag gav upp, hon inser inte sina egna fel och brister och hon är inte intresserad av att komma hem till mig eller träffa mig, så då skiter jag i det. Jag tänker inte tjata för att träffa henne, jag har andra vänner. Så idag smsade jag en annan vän som också är utbildad massör. Få se om jag får BOKA en tid hos henne.
Fick precis ett sms av henne och tid är nu BOKAD för ögonbrynsfärgning och sen massage redan nästa vecka!

Nu jävlar ska jag förändras, fuck vad jag ska förändras, jag ska fan stå upp för mig och dig mer!
Du och jag mot världen baby!

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0