Ännu en helg utan dig.

Väntar på ett nytt livstäcken från dig. Men inget har kommit än, två veckor sedan sist. Ibland blir jag så otålig och ibland funkar det rätt okej att vänta. Den som väntar på något gått …..

Installerat två program till datorn igår som gör att jag ska kunna föra över info från telefon till datorn, har iaf lyckat få över dina sms men kontakterna och allt annat kommer inte över, men jag ska nog lösa det.

Besviken på en vän som försvunnit, han är skyldig mig 700 kr och nu är hans telefonnummer avstängd, han har tagit bort mig från facebook och han är inte inne på msn. Vi har varit vänner länge och han har stöttat mig mycket det senaste tiden eftersom han själv är nykter och drogfri efter mycket om och men. Så han har varit ett enormt stöd för mig när du varit borta, han har kunnat förklara så mycket för mig hur ni missbrukare tänker och fungerar. Det har hjälpt mig jätte mycket. Men som sagt nu är han borta, vet inte om han tagit ett återfall, ligger på sjukan eller bar dragit. Fattar ingenting men jag är orolig och besviken på att han inte lämnat tillbaka pengarna han är skyldig. Man blir så trött på folk, man kan fan inte lita på någon.
Den jäveln som gnäller på dig ska få en rak höger för du är nog den som varit absolut ärligast och behandlat mig bäst. Även om du varit borta i fyra månader.

Ytligare en helg utan dig går mot sitt slut.
I freedags blev det grillat med A och R hemma hos dom och sen lite film, sket i bio utan vi stannade hemma och svullade marängsvisch istället framför en dvd film.

Igår var jag i en förort till Stockholm som hade en liten festival. Det var ganska bra musik där och jag såg bl.a. Ken Ring och hans familj.
Det var massor med folk där av alla de slag, alla länder och kulturer var representerade. Men dessvärre var jätte många nordbor aspackade. Jag såg så många fulla vuxna människor och jag mådde inte alls bra av att se dom. Barn satt med deras föräldrar som satt och drack så det knappt kunde stå på benen, det var hemskt att se att så många sjuka människor på ett och samma ställe, så många utslagna människor, det gjorde ont i mitt hjärta. Två barn vars mamma är missbrukare tog jag med mig till karusellerna så de fick åka lite, jag bjöd dom på en åktur och sen lite rostade mandlar, deras mamma satt på pubben och drack och jag tyckte de skulle få komma bort från det ett tag. Super söta små tjejer. Så sorgligt.

Började bli förkyld redan igår så jag var ganska seg, men vän A som var med hade sina kollegor med sig så hon pratade mycket med dom. Jag satt mest och tittade på folk och lyssnade på alla jordens musikstilar.
Ärligt talat så åker jag mest dit för att jag inte vill sitta hemma och längta efter dig. Har inget att göra och efter att ha dammsugit hela lägenheten, diskat och fixat med datorn så känner jag att jag måste skingra tankarna på annat sätt. Jag måste träffa folk. Så det var bra att jag åkte. När jag kom hem somnade jag ganska så fort.
Drömde att jag var gravid med ditt barn och vaknade med en så underbar känsla i kroppen. Men nu är saknaden av dig extra jobbig.
Ska försöka lämna in min telefon på lagning idag. Det kommer bli lite jobbigt. Kan inte förklara varför, det är bara jobbigt att lämna telefonen med alla dina sms i. Sjukt, jo jag vet men det är ju det ända jag har kvar av dig just nu. Och några meddelanden på facebook.
Men jag måste lämna in telefonen. Så är det. Det blir ju inte helare precis.

Ska ta mig i kragen och våga lämna in den. För din skull om inte annat, den måste ju vara hel den dagen du ringer mig.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0