Bloggar

Jag försöker blogga i en annan blogg också, där är jag inte anonym och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna blogga nu när jag är van att skriva exakt vad jag känner och tycker.
Den bloggen har vänner och kollegor och den bloggen har mitt namn och jag vet att R vet om den bloggen.
Nu tror jag ju inte att han läser den men det känns ändå privat vissa saker och det är svårt att skriva om allt när man vet att vänner och kollegor läser.

Så jag försöker blogga privat här och lite mindre privat där men det är svårt att skriva underhållande och öppet utan att blott mig själv för mycket.
Denna blogg är ju mina innersta tankar och känslor. Här finns ingen censur.

Det är svårt att hitta ett bra sätt att blogga öppet och ärligt men ändå rumsrent och inte såra någon eller blotta mig själv. Det är mycket lättare att bara skriva rakt av som jag gör i denna blogg, jag tänker ingenting utan bara skriver och skriver så fingrarna glöder utan att tänka en tanke på rätt eller fel eller hur det kan tolkas eller om det kan såra någon.
Så jag kommer nog fortsätta blogga mest här även om jag ska försöka blogga i den andra bloggen också lite.


Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0