Dåligt samvete

L ringde mig tre gånger igår, två gånger pratade jag med honom. Det var miljoner historier och förklaringar men ingenting hände ihop. Han påstår att han bara tagit någon öl och någon lugnande tablett som han fått utskriven av läkare och att han inte alls tagit droger, att han låter som han gör beror på att han är trött då han inte sovit på flera dygn.  Jag försökte prata honom till rätta men tror inte jag lyckades så bra, han driver omkring i Stockholm med några han lärt känna och han har ingen telefon då polisen slagit sönder hans.
Det är inte mycket av vad han säger som jag tror är sant, jag försökte få honom att han skulle åka hem till hans lägenhet och äta och sova. Sa åt honom att söka hjälp och ta tag i sitt liv, på detta sätt förstör han allt, men han påstår att han är nykter och drogfri och inte har några problem han är bara deppig för att hans resa gått åt helvette och han har förlorat alla sina pengar och att han sabbat våran dejt för jag är en så fin tjej.
Sista gången han ringde pratade han in på min telefonsvarare att han missat sista natt tåget hem och att han kommer sova på central stationen i Stockholm och om jag kan och vill så kan jag komma och säga hej till honom där.
Att han kom på min telefonsvarare måste vara en högre makt som gjorde, för telefonen låg bredvid mig med full mottagning.
Klockan var 21.21 när han ringde och det gick minst två tåg till hem till honom efter den tiden så sista natt tåget kl 21.21, nä inte det heller stämmer.
Det är hemskt att höra en fin kille som L vara helt borta i skallen, han är helt borta, det går inte att förklara. Han pratar precis som en heroinist, ni som inte vet hur de låter kan jag säga att de låter ungefär som de ser ut, som när de står och knäar men slutna ögon. De står och sover nästan och är helt borta, och precis så låter han. Det är så tragiskt och det gör så ont, samtidigt som jag blir så jävla arg på honom. Denna unga snygga mysiga man som var så fin är nu helt borta och driver omkring på gatan och t banan i -20 grader. Han ringer och säger gulliga saker och försöker förklara allt men konstiga förklaringar som inte går ihop och jag hör att han vill att jag ska komma och hämta honom och ta honom hem till mig. Jag är stark och stått på mig trots att han hotat att ta en överdos, men ibland får jag så dåligt samvete.
Men vad kan jag göra, jag kan ju inte åka till centralen och leta efter honom, jag vet ju knappt hur han ser ut och jag kan inte nå honom på någon telefon då ena telefonen av avslagen och den andra avstängd.
Han har en egen bostad 3 timmar från Stockholm och han har släktingar i Stockholm han kan åka till, han behöver inte sova ute i kylan och han är inte beroende av mig. Men jag känner mig ändå så elak.
Han har gjort sina egna val och han måste ta sina egna konsekvenser, bara han kan göra något, men jag känner mig ändå elak och får dåligt samvete.

Jag måste vara stark, måste stå på mig. Han är inte bra, jag kan inte hjälpa honom. Han är inte mitt ansvar, han har egna val att göra. Jag kan inte göra något. Jag måste tänka på mig själv och jag kan inte ha kontakt med missbrukare.
Heroin är längst ner på skalan av droger, längre kan man inte sjunka. Hur kan min dejt bli en heroinist?
Hur kan alla jag träffar eller pratar med ha ett missbruk och hur är det möjligt att ingen annan än missbrukare kontaktar mig?

Jag har ingen dejt på gång, ingen att ha sex med, ingen plan B. Nu är det tomt.
I måndags på ett av mina nya favorit program (Våra vänners liv) Fick jag två tipps hur man gör när man har ett krossat hjärta och behöver komma över sitt X.
1. Skaffa sig ett övergångsförhållande
2 Gå igenom alla sina gamla x och bli tillsammans med den som var minst dålig.
Jag skrattade ganska så gott, ingen av mina gamla X är aktuella, antingen är de upptagna eller så skulle jag inte ta i dom med tång en gång och jag tror jag gått igenom min telefonbok flera gånger och nu har jag flirtat med alla gamla lagrade ragg från dejtingsidorna jag var med på för flera år sedan som jag aldrig träffade, jag har gått igenom alla mail, alla telefonnummer, allt. Men inte ens sex har jag fått.
Och inte har jag kommet över R heller. Hur i helvette ska jag komma över honom?
Hur ska jag komma över R när de andra jag träffar är värre och värre?
R kommer bara längre och längre upp på min piedestal.  Snälla R kom tillbaka, bli nykter, dumpa Kattis och kom tillbaka till mig!!!

Idag har L tack o lov inte hört av sig än. Jag ber till alla gudar och högre makter som finns att han mår bra och att han inte ringer mig.

Jag orkar inte få dåligt samvete, jag orkar inte vara elak, men jag orkar inte och kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0