Anonym

Fick ett mail idag, ett anonymt. Jag misstänker det var från en kvinna som blivit sårad, bränd sviken och kanske sol och vårad av samma man som jag en gång blev sviken av.

Förr hade jag en annan blogg, en där jag inte var anonym men trots det skrev jag ganska öppet.
I den bloggen skrev jag om relationen jag hade med en kille som sol och vårade och manipulerade mig till max. Han stal pengar och levde ett dubbel liv med ytligare en sambo och ytligare en flickvän samt flertal älskarinnor. Detta var 2007.

Nu hade en tjej googlat och hittat min gamla blogg och ville att jag skulle berätta mera, hon behövde mitt stöd.
Här är hennes brev:

Vänta med att kontakta dig.

Det var jag som bad dig skriva din mailadress i bloggen.

Jag googlade efter att hitta något intressant som kan användas till min fördel om M.
Ursäkta om jag river upp gamla sår för dig. Men det här är väldigt viktigt.

Jag kan vara en älskare flickvänn dotter huligan biker eller kollega. Vill ej ge ut min identitet den behålls hemlig ett tag till,


Men har du emotiell lust eller tid att berätta om vilka tidsperioder du hade med m. att göra vad du vet om han idag och hur länge sen det ev. var du inte hörde något.

Hur han talade med dig. Hotade han dig ? Gav han dig osynliga hot, försökte få dig att tro du var/är paranoid?
Var det han eller du som gjorde slut, vad gjorde han emot dig när ni bröt.

Vet du vad ham gjort mot sina andra ex när de gjort slut. har han skadat någon försökt "göra livet till ett helvete"
Och då är jag inte intresserad om biten utav att han är skyldig pengar och ni/du inte får tillbaka för det har jag redan fattat.


Det här mailkontot har jag skaffat som en säkerhet för mig så användarnamnet är inte kopplat nått till mig eller nånannan.

 

Hoppas du vill svara på det här. det skulle betyda mycket för mig.

 

Varmaste kramar en Person med stora frågetecken


Här kommer mitt svar:

” Hej
Oj oj oj.  Ja vad säger man, låter som idioten har sårat och bråkat med ytligare en bra tjej / person.
Jag har absolut inga problem att prata om det som varit och jag hjälper dig gärna. Har bra kontakt med en annan tjej som han bodde ihop med ett tag, hon och jag är bra vänner idag och vi har även tillsammans haft kontakt med en tjej till men eftersom hon valde att ta tillbaka M.. i våras så bröt vi då med henne så inte M.. kunde ta kontakt med oss.

Ja du vart ska man börja. Jag vet en hel del om M…...
Vi kan börja kolla om det är rätt person Född ……., två barn, men en tjej som heter ….. Han var sedan gift med en …. som vad jag vet lever idag med skyddad identitet. Jag och en annan av M.. x har försökt spåra henne men det går inte. Den tjejen var super go, jag pratade några gånger med henne när hon levde med M... Önskar verkligen att jag hade lyckats hitta henne men tyvärr så har hon skyddad identitet som vi fattade det.

Jag har känt M.. sedan vi bägge var ca 15-16 år. Han var min ungdomskärlek, men han var redan på den tiden duktig på att såra och manipulera. Men han har dock blivit betydligt sjukare och värre med åren. Han har en syrra som heter… och han mamma heter … och hans Pappa är en ….heter ….. Inget ont om M... familj som är jätte fina även om hans mamma skyddar honom in i döden och låter han bete sig precis som han vill.  Hon vet om ganska mycket om vad han gjort tjejer men hon verkar ta hans parti i allt.

Vi har varit vänner i olika perioder sedan dess (1989 ) och ibland även haft sexuella relationer, och ibland har vi inte haft någon kontakt alls.
Men 2007 ville han verkligen vara seriös med mig och pratade förlovning osv. Så jag gav honom en chans då jag var ensam och sårad efter en kort relation. Du kan nog läsa ganska mycket i min blogg om du går tillbaka till åren 2007 och början av 2008.
Jag har även publicerat vissa sms exakt så som dom är skrivna.

Historien är jättelång och allt han sagt och gjort mot mig och andra tjejer är kommer ta timmar att skriva ner. Men du får gärna ringa mig, självklart får du vara anonym om det känns bäst för dig, inga problem.

Jag har ingen kontakt med M.. sedan 2008 men han hatar mig och sprider fortfarande lögner om mig och har hotat mig genom andra. Han kallar mig psykot ….. osv. och att vi alla kommer ses på min begravning.

Han har aldrig slagit mig under alla åren jag känt honom, han har slagit sönder min dator och sånt men aldrig använt fysiskt våld mot mig.
Det är mycket snack på den mannen men tack o lov är han en feg råtta och allt snack om att han känner massa folk är skitsnack, han har lurat och bedragit folk i så många år så han har inga vänner kvar typ och alla dessa tuffa kompisar som han säger han har, ingen eller få har hört talas om hans namn.

Oj vad jag svamlar och pratar osammanhängande. Men jag vet inte vart jag ska börja och det finns så mycket att skriva om den idioten.

Jag slängde ut honom i slutet av Oktober 2007 efter bara 3 månader då hade jag fått nog av hans bullshit. Han kunde nog inte fatta det och började slänga skit på mig som bara den, men ändå försökte han smöra ibland och ville att vi skulle knulla osv. Mina pengar lovade han om och om att han skulle ge mig, men jag fick aldrig några pengar, det kom bara massa lögner och tomma löften per sms. Men han ville fortfarande att vi skulle ses över ett glas vin och knulla. Han verkade aldrig fatta att han gjort fel och att jag var arg.
Vet att han lagt ut min mailadress på någon porrsida men mer än så har han inte gjort vad jag vet, sedan han bytte nummer och jag skickade kronofogden efter honom.
Han har inte kontaktat mig, men skrivit till min vän som han bodde med samtidigt som han bodde hos mig. Men han svamlade mest om att han älskade tjejen som han nu eller iaf i somras var tillsammans med. Det var hon  som han lever med idag och jag samt min vän ”M” som träffats och pratat, vi tre hade mycket att säga varandra men efter att hon valde att gå tillbaka till honom har vi ej haft någon kontakt.

M... är expert på att manipulera och få en att tro att det är en själv det är fel på. Att man är paranoid eller” koka kanin varning” som han alltid sa till mig.
Han är expert på att trycka ner en på nåt sjuk sätt så man tappar greppet och börjar tvivla på sig själv.
Hans sexuella idéer om trekant och allt annat slutar han aldrig och tjata om och jag är övertygad att han fått tjejer att göra massvis med saker som de egentligen inte ville. Jag är enormt tacksam att jag aldrig gick med på något så som parsex och trekant då det aldrig varit min grej.
Men han är duktig på att manipulera och få folk att göra saker de egentligen inte vill.

Han kör samma snyft historier till alla, om hur han förändrats gått i terapi, hur han vill ha hus, rött med vita knutar och förlova sig osv.
Men han är sällan eller aldrig trogen.
De tre månaderna vi var tillsammans så vet jag i dag (det viste jag ju absolut inte då) att han bodde ihop med min nuvarande vän och att han sen hade någon flickvän i Borlänge som han hade någon hund med tror jag och sen hade han 5-10 älskarinnor på detta.

Så vad han en säger så är han inte trogen någon, det har han aldrig vart.
Han kan klara av att hålla sig ”normal” någon månad eller två men sen klarar han ej mera.
Men han är enormt duktig på att göra en svag och tvivla på sig själv, han kan manipulera den bästa till månen och tillbaka.

Vad du än varit med om så är det inte ditt fel och du är inte ensam! Han är duktig på sin sak, han kan lura vem som helst. Du är inte ensam.

Jag förstår att du är rädd. Men vill du ha stöd och hjälp så finns jag här. Jag kommer aldrig mera ha kontakt med honom och jag förstår att du har svårt att lita på folk, men jag hoppas att du snart vågar lita lite på mig.

Hör av dig snart igen så ska jag berätta mera. Ring om du vill, du kan ringa med hemligt nummer om det känns bättre. Säg bara till så får du mitt nummer.
Jag berättar allt, fråga så svarar jag, jag lovar.

Va rädd om dig gumman (för jag antar du är en tjej)
Inget är ditt fel och han är sjuk, väldigt sjuk.

Kram”

 Nu väntar jag på ett svar och undrar va fan den där idioten nu har gjort. Jag trodde han bodde ihop med hon som valde att gå tillbaka till honom i våras.
Men han måste ha gjort något extremt igen eftersom denna tjej, som jag misstänker är en tjej tar kontakt med mig genom google för att få stöd och hjälp.
Självklart har jag raderat det som kan visa hennes eller min identitet då vi bägge har rätt och vill vara anonyma.
Men är det inte väldigt intressant? Den där jävlen fortsätter att förstöra livet för tjejer. Intressant även hur vi faktiskt kan gemensamt hjälpa varandra om vi är öppna och vågar ta kontakt. Internet är ett otroligt hjälpmedel.

Nu har jag kontakt med tre av hans offer….Jag tänker stötta och hjälpa dom så mycket jag kan.

Sinnesro


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: vsg :) men vilken tur :) laddade du hem texten eller var det så ?:)

2011-09-04 @ 11:23:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: jaha vilken tur:D

2011-09-04 @ 12:08:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

Tack så mycket!! Kram

2011-09-04 @ 17:53:29
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

tack, älskar citat hihi :)

2011-09-04 @ 20:31:14
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: ja har studiedag imorrn så får plugga hemma, jätteskönt:)

2011-09-06 @ 17:39:17
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: "Sofia"

oj oj oj jassååå MICKE FITTAN!!! MYCKET INTRESSANT, KONTAKTA MIG. MANNEN LEVER MYCKET FARLIGT OCH ROLIGARE SKA HAN FÅ DET I LIVET, DET MAN KASTAR UPP KOMMER EN VACKER DAG NER. jAG KUNDE INTE SKRIVIT INLÄGGET BÄTTRE SJÄLV.....SKITER I HONOM, SKRATTADE FÖR HAN ÄR EN NOLLA, OCH JOO SKYLDIG MIG PENGAR OXÅ.

2011-10-30 @ 01:30:47
Postat av: "Sofia"

kontakta mig ang idioten micke, mycket intressant. Jag kommer att få tag i honom, visst han skyldig mig deg med...men jag går ingen nöd på, men på honom tydligen. hade inte kunnat skriva texten bättre själv. mvh "sofia" jag kan tala om vem jag är sen, har ryggen fri o min heder i behåll. tack för texten ...men var inte det minsta chockad.

2011-10-30 @ 01:45:59
Postat av: A

Jaha "sofia" så du har också blivit lurad av en idiot med namn Micke.

Nu finns det ju ett antal idioter i detta avlånga land och namnet Micke är ju inte ovanligt. Är det samma Micke? När är han född och vilken stad pratar vi om. Är det samma Micke?

Jag är helt anonym på denna blogg och vill fortsätta vara det....

Men ska försöka maila dig utan av avslöja mig ;o)

2011-10-30 @ 11:08:01
URL: http://mlomt.blogg.se/
Postat av: "Sofia"

det öär micke som vart gift med A och är från sollentuna säger han. DET ÄR HEN, fårr et bekräftat på annat håll oxå. maila. född ca 1973 o har 2 barn en dotter o en son. en "hassler" äsger FLERA

2011-10-30 @ 16:36:08
Postat av: "Sofia"

ursäkta stavningen, skrev fort

2011-10-30 @ 16:38:00
Postat av: "Sofia"

maila mig så kan du få mitt nr, jag har inget att dölja, du kan ringa annonymt.

2011-10-30 @ 17:12:35
Postat av: den paranoida som ja e kallad

läste allt detta.....jesus vad håller han på med, vetat vem han är o sysslat med exakt det du skriver, vad ska man säga?? Lust skriva mycket mycket.

2011-10-30 @ 17:45:22
Postat av: Annonym

fyyy i helvete nej nej nej, hur kunde jag,,,nej jag spyyy. jag tänker inte säga vem jag är. bliv tipsad om denna sida, Tack gode gud tjejen, du är så modig. kram på er alla. hans bild borde publiceras!

2011-11-02 @ 20:09:36
Postat av: Annonym

http://www.youtube.com/watch?v=4iQLbTxw4a4&feature=related

2011-11-04 @ 07:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0