Blåsor

Så va det dags igen, mina kära afte blåsor har dykt upp igen, hela gommen har feber och öm som attan. Nu är det alltså 7 dagar med ont i munnen som gäller.
Men jag är ganska van, det händer lite titt som tätt, men nu var det ett par månader sedan. Ingen vet varför de dyker upp och vad det beror på, men det är vanligast hos tonåringar. Jag fick dom när jag slutade röka. Oftast blommar de upp när jag mått dåligt ett tag, men nu vet jag inte vad det beror på riktigt, för jag tycker nog att jag mår ganska bra. Men nu är blåsorna här iaf.

Helgen var lugn, ingen dejt, men trevligt ändå.
Fredagen åkte jag hem till min kompis som precis blivit dumpad för att trösta och peppa. Vi hade trevligt och jag tror hon börjar inse lite hur svår kärleken faktiskt kan vara och att det inte är så lätt som att rycka upp sig och gå vidare, som hon sagt till mig.
Nu är det hon som sitter och grubblar, analyserar och är ledsen fast de trots allt de bara varit tillsammans ca 1 mån. Hon som tyckt att jag är galen och borde läggas in. Nu kanske hon förstår mig lite bättre.
Hon ringer mig nästan varje dag nu och ältar, precis som jag velade göra förut men inte fick. Men jag är glad att jag ändå kan stötta henne och jag hoppas att hon förstår att de hon sagt och gjort mot mig senaste året kanske inte alltid va så snällt.
Jag märker även att hon inte lyssnat på det lilla som jag trodde hon lyssnat på. För hon ställer frågor på saker jag berättat tusentals gånger, så hon har verkligen inte varit engagerad och lyssnat de få gånger hon pratat med mig de senaste året.  Men jag hoppas hon kanske inser lite nu att hon kanske inte varit så bra vän.

Lördagen var jag och tränade på morgonen och sen hem och fixade lite innan middagen jag bjuden på med mina vänner och deras respektive. Lite majbrasa och grillning. Trevligt även om det alltid känns lite ensamt när man är med par, men jag är väldigt tacksam att jag får komma på parmiddagarna även fast jag inte har någon partner.

Söndagen var jag hos min kusin och hans familj, så trevligt och mysigt. Fan vad jag tycker om dom. Min kusin tvättade min bil och dessutom ska jag kanske få en ny mobiltelefon av honom. Hur juste är inte det? Han är så jävla go min älskade kusin. Saknat honom så himla mycket och trots att vi knappt haft någon kontakt sedan vi var små så är vi som syskon och det är som om vi aldrig varit ifrån varandra. Han är och har alltid varit som en bror. Jag är så glad att han är i mitt liv igen och hans fru och deras barn är underbara.

Annars inget nytt, R har inte hört av sig än och J och L har inte heller hört av sig sedan innan helgen. D smsade jag i lördags och frågade om vi skulle ses på torsdag då jag är ledig men han kunde inte bestämma så långt framåt så jag tror faktiskt inte vi kommer ses mer, jan prioriterar inte mig ett dugg och kan inte boka in mig förrän samma dag.  Så jag tror inte vi kommer ses, är jag inte viktigare än så, ja då kan det vara.
Den turkiska killen som ville träffa mig i helgen hörde inte av sig så det blev inget. Men det känns som om det kvittar, är de inte mer intresserade än så, kan jag lika gärna vänta på R ett tag till och ser vad som sker.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0