Vi har alla samma värde!

Vill börja med att hylla Anton Hysén. För första gången vågar en kille inom fotbollen gå ut och säga att han är gay. Han är alltså den första spelaren i världen som gått ut med att han är homo. Så starkt.
Så imponerande. Det tragiska är väl att det 2011 ska krävas mod och styrka för något så naturligt. Ingen ska väl behöva leva ett dubbel liv eller behöva ljuga om vem den älskar. Men dessvärre lever många så än idag. Så jag hoppas att Anton kan ge mod och kraft till andra att våga komma ut.
Anton är en förebild.
Sen kan ju tilläggas att han är så grymt snygg att man bara döööör, så en förlust för oss tjejer men en seger för mänskligheten.

När vi ändå pratar om diskremering så måst jag bara dra en liten parallell som jag hörde i går på tv som var väldigt intressant.
Ni minns när Britney spears spårade ur, alla skriverier om hur dålig hon var som mamma och att hon var en förebild för alla tjejer och hur hemskt och dum hon var som höll på som hon gjorde, hon sågades ju vid knäna osv. Ni minns säkert.
Idag har vi Charlie Sheen, men då skrivs det inte alls på samma sätt och hans beteende visas på Youtube, men han framstår nästan som cool i vissa fall, och inte pratar de om hur dålig pappa han är precis. Skillnaden är stor och då har han ändå betett sig betydligt värre än lilla Britney Spears. Tåls att tänka på, eller hur?!

När vi ändå håller på kan jag ju tillägga att jag hatar när folk säger ” jag ä inte rasist men…” Suck alltså jag blir så irriterad alltså.
Så fort en invandrare eller någon med utländsk bakgrund är dum eller gör något fel så måsta folk säga, jag är inte rasist men…han borde inte bo här osv.  Kan inte en invandrare bara vara dum, elak, orättvis, ful eller vad det nu må vara utan att det har med hans bakgrund att göra? Kan man bara inte säga att en människa är dum eller så måste det ha med hudfärgen att göra?

Ett bra ex var en av mina vänner som var missnöjd med sin gynekolog, han var dålig och sa att hon fick skylla sig själv som fick cellförändringar för att hon rakade sig osv. Vilket ABSOLUT inte har med saken att göra. Hon anmälde honom och han fick en prick.
Men så berättades ju självklart inte historian eftersom han va från Iran eller nåt annars skit land och han borde inte jobba här om han inte kan hantera våran kultur och han borde sticka hem  osv. Och självklar meningen – jag är inte rasist men….
Jag svarade då” Eller så beror det bara på att han var en dålig gynekolog bara och inget annat” Då sa hon inget.
Denna person brukar dessutom bli sur när jag är bitter på killar att jag inte kan dra alla killar över samma kam osv. Men hon kan tydligen få döma alla invandrare och alla med utländsk bakgrund över samma kam?!? Att en person är en dålig läkare beror inte på att han är en dålig läkare utan på att han inte är svensk, eller? Suck …jag blir så trött på folk.

Det är också en stor skillnad på missbrukare, att vara missbrukare av alkohol eller knark är fult och dumt, men spel, mat, arbete, träning, eller tom psykiska sjukdomar är bättre och lite finare. Är det inte konstigt hur vi dömer?

  Vi ska vara lika mycket värda och behandlas på samma sätt. Oavsett om vi är man, kvinna, hetero, homo, eller bi.  Muskim, kristen, jude, buddist eller vad vi än tror på. Det ska inte spela någon roll om vi är vita, svart, gula eller röda. Vi är av samma kött och blod och vi ska behandlas lika.

 Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0