Tankar

Ont i huvudet. Kanske för att jag tänker för mycket.
R har jag inte sett ett tecken ifrån. Får vara tacksam att jag inte sett något tråkigt heller, inga nyheter är bra nyheter. Så länge han lever och andas finns det hopp. Jag älskar honom än.

Jag fyller 38 år i år. Även om jag fortfarande får visa legg på bolaget ibland och vet att jag ser ung ut för min ålder så är jag trots allt 38 år i år.
Förutom att min mamma dog när hon var 39 år och jag ev bär på samma sjukdom så har jag inte sådan panik för min ålder. Men det är det här med barn som bekymrar mig.

Min enda och min högsta önskan sedan jag var jätteliten har varit att få gifta mig med mannen i mitt liv, få två barn eller fler, bo i villa eller radhus och leva familjeliv med mycket kärlek.

Nu måste jag försöka förbereda mig på att det kanske aldrig blir så.
Barn kommer jag kanske aldrig hinna få.

Alla säger att få barn är det underbaraste som finns, ingenting är som det och ingenting är så stort som det.
Flera säger att ” det där kommer du förstå den dagen du får egna barn”.
Även om de inte menar illa så sårar dessa ord.
Ska jag inte få uppleva det finaste som finns, det som är större en livet? Kommer jag aldrig förstå? Kommer jag aldrig få bli mamma? Det skrämmer mig.
Men det som skrämmer ännu mera är att få bära denna sorg ensam.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: ja:) hm ja har aldrig testat deras skuggor så kan inte säga ngt om de faktiskt!

2011-03-21 @ 07:43:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

Tack så jättemkt:D

2011-03-21 @ 07:50:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ARTEP

Jag beklagar din mamma. Få jag fråga vad hon dog av?



Sv, tack så mycket. Jag tar mina bilder själv :)

2011-03-21 @ 15:13:20
URL: http://arteps.blogg.se/
Postat av: A

Sv: Min mamma dog 39 år gammal av bröstcancer, den hade spridit sig till lever, skelett och ja nästan hela kroppen, trots att min mamma upptäckte bröstcancern när den va lika stor som en grön ärta.

Men detta va 1986.

Jag blev glad att du frågade, det är bara fråga på. Jag svarar på allt!

2011-03-21 @ 15:30:30
URL: http://mlomt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0