Semester tider

Semestern rullar på och jag är redan inne på andra veckan.

Jo mår jättedåligt så vi har knappt setts.
Vi sågs förra tisdagen, då va han här i ca 8 timmar och vi hade maraton sex i massor och hade mysigt och skoj, men även denna gång var han tvungen att åka då han hade släktingar på besök. Självklart blir man alltid lite besviken för man hoppas ju på att få ett dygn ihop någon gång så som han så ofta lovat. Men besvikelsen kommer liksom inte då när han åker, den kommer senare när man sitter och tänker och lägger ihop alla små besvikelserna och till slut blir det som en svart stor häffaklump av besvikelser som liksom bubblar inom mig.
Vi pratade lite på torsdagen på msn men han var upptagen och sen på torsdagen när jag pratade med honom var han jättedålig i ångest och hat. Han ville ta livet av sig och allt var kaos. Men eftersom han ville vara för sig själv så var jag tvungen att respektera det och låta honom vara och han lovade att höra av sig.

På fredagen åkte jag till Värmland där jag skulle mysa och njuta av att bara vara. Innan jag åkte skickade jag ett gulligt och omtänksamt sms till Jo att jag finns på telefonen dygnet runt och att jag tycker om honom precis som han är. Men han svarade inte.
Resan till Värmland gick bra förutom långa köer utanför Västerås pga. Vattensamling.
När vi kom fram väntade te och mackor och vi pratade lite men sen blev det mest nyheter eftersom när vi kom fram hade precis det tragiska i Norge skett. Herre gud säger jag. Det finns inte ord.

På kvällen gick vi ut i Karlstad och åt och sen fortsatte jag och min kompis G till Koriander för lite party. Killarna i Karlstad är verkligen söta, unga och goa och bartendern va så trevlig att vi hängde i barnen och drack drinkar hela kvällen.
På lördagen blev det att gå i Karlstads alla affärer och kika sen blev det Bomstadaden och Hammarön. Sen blev det dubbel citronmarinerad lax till lunch och till middag älg och kantareller. Obeskrivligt gott.
På söndagen fortsatte jag ensam min resa i Värmland till en annan vän, C i Kristinehamn. Lite otur med vädret men massa god mat och mys blev det såklart och vi var och kikade på Göta Kanal och en slussning. Fick även se Picasso statyn och innan vi åkte hem igen så blev det en båttur på Vänern.

Kom hem sent på måndagen och inte ett ljud på hela helgen från Jo.
Var grymt orolig hela jävla tiden men försökte acceptera det jag inte kan förändra och jag var ju tvungen att bara försöka lita på att han inte skadar sig själv.
När jag kom hem skickade jag ett sms till honom, men fick inget svar. Såg dock att han levde då han både varit inne på Facebook och Badoo under måndagen.
Han kom in på msn någon timme senare och kontaktade mig då direkt, så då kändes det bättre. Men han var kort och han lovade att ringa dagen efter istället. Vilket han inte gjorde. Jag ringde honom istället för att höra vilken tid vi skulle ses på onsdagen.
Jag hade verkligen sett fram emot att ha ett helt dygn med honom, onsdagen var planerad sedan en vecka tillbaka och jag hade längtat. Jag har semester och vi skulle göra så mycket och vi skulle ha så kul. Jag försökte glömma all besvikelse och ladda upp nya förväntningar och förhoppningar.
Vi pratade på tisdagskvällen , han mådde piss och satt ensam på krogen och drack öl. Det hjälpte mot ångesten sa han och jag var väl mottligt road av den kommentaren. Men han lät gladare nu och inte självmordsbenägen iaf. Jag berättade att jag köpt mat som vi skulle ha och att jag tänkte laga rabarber paj till oss från rabarberna jag fått från Karlstad.
Vi bestämde att jag skulle ringa och väcka honom på onsdagen vid 12 -13 tiden och att vi sen skulle ses.
Storstädade och fixade på onsdagsmorgonen så att det skulle vara så lite katthår som möjligt eftersom han är allergisk, jag bakade paj och sen gjorde jag som vi bestämde och ringde och väckte honom, men efter bara någon minuts samtal så sa han att han var så trött att han undrade om vi kunde ses nästa vecka istället?! Jag blev så arg och besviken, allt bara rann ur mig. Jag frågade om han skojade och sen beskrev jag hur dissad jag kände och hur jävla taskig han är nu osv. Han la då på luren och jag blev helt tokig! Men efter 20 min ringde han upp och sa att han skulle komma till mig så kunde vi prata.
Han va hos mig 14-18 och sov i nästan 1 ½ timme av dom. Inte en puss fick jag, vi pratade massor om hans ångest och hat men han påstår sig vara obotlig och ingen kan göra något. Han var så hatisk att jag nästan blev rädd och jag blev arg på hans hat då han riktar sitt hat mot folk jag tycker om.
Trodde han skulle avveckla våran relation men det gjorde han inte men han tryckte dock upp i mitt ansikte ett flertal gånger att vi inte är tillsammans och att han inte vill ha någon flickvän.
Jag förklarade att han kan gömma sig bakom titeln “ vi är inte tillsammans” hur jävla mycket han vill men jag bryr mig om honom ändå och kommer fortsätta att göra och respekt ska vi visa varandra trots titeln “ vi är inte tillsammans”.

När han gick var jag mentalt slut. Jag orkar inte, inget jag säger verkar hjälpa och han vill inte söka hjälp. Han gör inget åt sitt mående och han vill inte ens försöka. Han bara äter lugnande och ångest dämpande och sen sitter och spyr ut sig hat och elakheter.
Jag tycker om Jo, men han sårar mig och jag är för gammal för att bara sitta och vänta på att han ska ha tid och vilja att träffa mig. Jag måste träffa andra.
Jo är inne på dejtingsidan Badoo nästan varje dag, han är på krogen minst en gång i veckan även om han jobbar så är han dock på krogen. Jag har ingen aning om vad han gör och han chattar ju uppenbarligen med andra tjejer hela tiden så varför ska jag sitta och vänta på att han ska vilja träffa mig? Han sårar mig när han väljer att prata med andra tjejer istället för mig och när han väljer bort mig. Jag har semester nu, mer en halva semestern har nu gått och jag har fått sammanlagt 12 timmar tillsammans med honom, varav han sov nästan 2 timmar. Jag kan inte ha det såhär. Tiden rinner ifrån mig. Han har fått 3 månader och det blir bara värre och värre och mindre och mindre tid tillsammans. Även om vi sagt att vi ska vara trogna så måste jag börja dejta andra. Han är ju inte mig trogen när han raggar nya tjejer på nätet hela tiden och sen skyddar sig bakom titeln “ vi är inte tillsammans”.
Det är svårt, för jag tycker om Jo men jag måste försöka. Varför ska jag vara så trogen och snäll när ingen är det mot mig?

R syns det inte ett spår av och nu har den där Kattis gjort sin logg på facebook hemlig så nu får jag ingen info därigenom. Men hans namn har inte synt där och inte en antydan om att hon har en sambo eller kille, innan hon stängde av loggen så, jag antar att det inte är så allvarligt mellan dom och att jag helt enkelt får vänta och se om R hör av sig igen.

Kontaktat J och han kanske ska komma upp och hälsa på mig snart. Skulle vara så kul att träffa honom igen. Är ju 7 månader sedan vi sågs typ.
Messade honom och fick svar på mindre än 5 min. Han ville verkligen komma upp och hälsa på, så det ska bli kul. Hoppas nu bara att det blir av.
Jag har två semesterveckor kvar och inga planer, Jo och jag skulle ju åka iväg men han verkar inte alls vara sugen på det längre och jag vet inte alls när och om han vill ses, så jag måste nu boka in annat. Jag tänker inte sitta ensam hemma på min semester. Redan haft för många ensamma och tråkiga timmar på min semester. Hur denna dag ska bli vet jag inte än, skickat runt lite sms men ännu ingen planer, så det blir väl blogga och städa idag, som det ser ut.

I går tvättade jag och sen var jag på gröna lund med en vän. Det var en varm och mysig kväll, skönt att bara gå och strosa och prata med en god vän.
Det är sådana här kvällar man skulle vilja ha med en man men min bästa vän A och jag hade en underbar kväll.

Jo satt och pillade på min dator i onsdags och jag blev lite nojig när han satt och kollade på adresser jag varit inne på, jag vet inte om han bara rullade på listen och pillade lite eller om han verkligen kikade och läste det han såg. Livrädd att han ska hitta min blogg för denna blogg är privat och det hoppas jag han respekterar. Men samtidigt så vet han ju inte ens om att jag bloggar så varför skulle han memorera denna adress? Men nu är adressen raderad från rullgardinen och jag ska vara mera försiktig hädanefter.

Om han hittat denna blogg och om han läser denna så blir det grymt jobbigt för både han och mig och jag hoppas han slutar läsa. Respekt!

Jo ville vara ifred men sa att han hör av sig och att jag vet att han gör det, så jag antar väl att han hör av sig och att vi ses sen, när det passar honom. Det är väl lite det som stör mig att han hör av sig när han vill och vi ses när han orkar. Jag då? Jag har semester nu, inte sen. Det är nu jag har semester och det är nu jag kan hitta på massa saker och ha en sommar ihop med honom, snart börjar jag jobba igen och sen är det 1 år kvar tills nästa semester….Men han hör av sig sen…..ingen vet när.
Nu börjar jag iaf boka in nästa vecka. Skiter i honom, kan och vill inte han boka in en träff så får det vara, för varje dag som går blir det färre och färre obokade dagar. Jag kan inte hålla alla dagar öppna för honom längre för då slutar det med att jag sitter ensam hela min semester.

Nä nu är det jag som tänker bli ego. Nu skiter jag i om jag gör fel eller är dum. Att vara snäll och lojal har ju uppenbarligen inte fungerat, så nu tänker jag bli ego och skita i moralen och snällheten.

Here i come!

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0