Kvinnans lust?!

Svar på elak kommentar.

Anonym om Önskar jag inte kände...:

Om du inte knullade med killarna så fort du träffade dom så skulle nog deras intressen för dig hålla i sig lite längre, men du verkar vara världens lättaste ligg.

Börja håll på dig och låt killarna uppvakta dig nån månad (i verkliga livet, inte via datorn!).

Och sluta tjata på Jo, ni är bara KK punkt slut, då är man inte tillsammans och han kan knulla med så många han vill och flörta med vem han vill!

Svar:
Ursäkta mig, men hur vet du hur snabbt jag knullar med killar och hur lätt ligg jag är? Jag kan garantera dig att jag knullat med färre än de flesta, så innan du dömer och kallar folk för enkla ligg så ska du nog tänka dig för. Sex handlar om så mycket mera och killar och tjejer har rätt till samma sexualitet.
Jag skriver öppet i min blogg, ja det gör jag men jag skriver inte allt och du har ingen aning om hur snabbt jag knullar med folk eller med hur många.
Det du skrev var faktiskt inte snällt skrivet.

Och jag tjatar inte ett dugg på Jo. Jag skriver av mig mina känslor i min blogg jag skriver inte till honom. Så ta det lite lugnt. Jag har inte tjatat på honom och vi har dessutom bestämt att vi ska vara trogna varandra och inte sätta in oss i ett fack med en titel så hur kan du skriva vad jag har rätt till eller inte?

Jo vill vara med mig är för att han hatar brudar som bara springer omkring och ska vara snygga hela tiden och knullar runt och det är just därför han tycker om mig för att jag INTE gör det. Han verkligen hatar unga, ytliga bimbobrudar som inte kan njuta och vara sig själva för att de har fullt upp med sitt utseende och ytligheter, status och använder killar som accessoarer. Han trivs med mig för att han kan prata med mig och vi är bra vänner. Han säger att han trivs med mig och mår bra av mig. Ligg kan han få lätt, han får erbjudanden av tjejer alldeles för ofta, så det handlar inte om det.

Varför ska folk vara så elaka och döma? Ingen dömer en kille som har sex men så fort en kvinna njuter av sex så kommer elaka kommentarer om att vi är lättfotade och gör fel.
Vi har väl samma rätt till sexuell njutning oavsett kön och sexualitet, eller?
Jag trodde faktiskt att det där men att en tjej är ett lätt ligg var förändrat i den yngre genrationen.

Jag har aldrig påstått att jag vill gifta mig med Jo, men jag är rädd att förlora honom och jag tycker om honom och vill att han håller det han lovar och bara för att vi inte är ett tillsammans med titel flickvän/pojkvän så ska vi väl fortfarande hålla det vi lovar och visa varandra respekt, eller hur?

Varför vill du döma mig och trycka ner mig för? Du vet ju inte hur snabbt, hur ofta och med hur många jag knullar.

Tänk att vi tjejer alltid ska få skulden när det kommer till sex, det är alltid vårat fel. Vi klär oss för utmanande, vi har sex för tidigt och för ofta och med för många. Jag har då aldrig någonsin hört en kille blivit dömd för att han sex med en tjej för tidigt eller med för många eller för ofta. Hur ska vi bli jämställda när kvinnans sexualitet och lust alltid ska dömas och kritiseras? Vi är väl alla människor med en sexuell lust och med samma rättigheter till våra kroppar?

Döm inte mig för du vet inte alls hur länge jag dejtar och hur snabbt, hur ofta eller hur många jag har haft sex med.
Tack för dina råd men jag är inget ”lätt ligg” och det är inget fel för dom tjejerna som vill vara ”lätta ligg” med killar som är ”lätta ligg”…

Om vi slapp känna skuld och skam när vi har sex så skulle vi kunna njuta och ha så mycket skönare…tro mig!

Sinnesro


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag fattar inte hur man kan vara så elak och skriva en sån kommentar? Alla har rätt till sin åsikt men man behöver inte uttala den stup i kvarten. Speciellt inte till folk som man inte känner. Jag blir upprörd, att det finns puckon som beter sig på det viset. Om det är ok för en kille att ligga med 100 tjejer så är det precis lika ok för en tjej att göra samma sak, betyder inte att man är ett lätt ligg.

Hur som helst, jag är på din sida! =)

2011-07-16 @ 15:51:42
URL: http://toppenfanny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0