Irriterad i solen

Efter en underbar dag i solen med bästa vännen A, sitter jag nu på jobbet och är irriterad och besviken på det mesta. Tänk att det vänder så fort ibland…..

Haft en underbar dag med min bästa vän A, vi tog bilen och åkte till en Sigtuna, en jättefin liten hamnstad. Vi gick och strosade i solen och hade det jätte bra.

Blev lite rädd och orolig på morgonen då jag såg att Jo var på facebook och fick för mig att han kommit hem och skitit i att höra av sig till mig, men efter en dag med min underbara vän A så kändes allt så bra och jag kände mig stark och säker på att Jo och jag kommer ha en bra tid ihop och att R kommer kontakta mig när han mår bra.

När jag kom hem och gick in på facebook så såg jag att Jo åter igen varit inne på facebook, han hade skrivit lite nytt samt tagit bort den förra statusuppdateringen och därmed även min kommentar där jag önskade honom en bra semester i England och frågan om han shoppat mycket och han får höra av sig när han kommer hem.  Inget svar hade han skickat till mig utan allt vara bara borta, kände mig dissad och bortglömd, blev arg och besviken. Varför svarar han inte och varför tog han bort allt? Vad det för att dölja mig eller varför raderar han det? Har han kommit hem redan eller sitter han på facebook och skriver massa på sin Englands semester? Det är ju inte skrivet från telefonen och åä och ö finns ju med iaf. Skit samma ska han ljuga och hålla på kan han fara åt helvette! Så besviken och ledsen. Jag trodde jag var speciell för honom, trodde han tyckte om mig.
Nu vet jag ju ännu inte om han är hemma men det känns inte bra i maggropen. Jag har börjat tvivla och det är aldrig bra när man gör det. Jag säger inte att han ljuger jag säger bara att han får mig att tvivla och det gör mig orolig och misstänksam. Jag hoppas jag har fel.

På väg till jobbet ringde jag till N och skulle höra hur han hade det, men han svarade inte och han har inte ringt upp fast det gått över 3 timmar. Ringde L och det var garanterat ett misstag, han var tog flummig och även om han sa att han var nyvaken så är det ändå inte skäl nog till att vara så satans flummig som han var i telefonen, han var inte okej. Nåt hade han tagit eller så va han skit full, han svamlade och pratade snurrigt och frågade samma sak flera gånger och efter vi pratat typ i 20 min frågade han om det va A han pratade med. Han var tok snurrig, han är långtifrån okej. Det var nog sista chansen jag gav honom.

När jag kom till jobbet så var min hårdisk helt död så jag fick byta plats och jag bara kände tålamodet tog slut på allt och alla.
Efter en så fin dag i solen så blev allt förstört igen av att jag låter killar påverka mitt humör, jag är rädd att bli lämnad och sviken och jag blir besviken när folk åter igen sviker och ljuger.
Jo kanske inte ljuger men det är ju knappast så att jag ligger på hans prio 1 lista och L ljuger garanterat för han var påverkad, inte bara lite nyvaken.

Åter igen sitter jag på jobbet och vill hem och gråta för att jag tappar hoppet om allt. Jag ger upp och orkar inte mera. Jag kämpar och kämpar, försöker och försöker men allt blir bara värre. R är borta och Jo vill inte ha mig.
Allt bara känns deppigt och jag känner mig oviktig och värdelös som satan.
Hatar när jag mår så här och hatar att folk kan få mig att må såhär.
Jag trodde på Jo och jag litade på honom och trodde jag var betydelseful för honom och viktig, men jag tvivlar nu, jag är nog bara en kul grej någon gång varannan vecka när han har tid och lust.
Kanske målar jag fan på väggen, Jo har ju egentligen inte gjort så mycket fel, men jag känner mig ändå bortglömd och oviktig. Jag hoppas verkligen att han hör av sig snart eller att R kommer tillbaka för nu är jag less på det här och jag saknar tvåsamheten och jag vill ha hus och familj och planera en framtid och en semester med någon. Jag är trött på ensamheten.
Just nu vet jag inte ens vad jag ska göra på lördag och med vem.
Jag har snart 1 månads semester och av dom har jag 4 dagars sällskap som det ser ut nu. Kul, näää!

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0