Välkommen 2011

Äntligen ett nytt år med nya förutsättningar, nytt hopp och ny tro. Detta år måste bli mitt år, nu borde det väl ändå vara min turr?!

J hörde av sig vid 19 i går och sa sorry att han inte svarat, sen 4 minuter i 00 kom ett gott nytt år sms. Gissa om jag blev glad.
J va den enda som messade mig vid 12 slaget. Kan det kanske betyda något inför 2011 tro?
Några timmar innan midnatt kom ju några sms från vänner och bekanta, men det var ju flera timmar innan tolvslaget och J var den som skickade närmast tolvslaget. Det gjorde mig glad. Väldigt glad. Nästan exakt på tolvslaget tänkte han på mig, det värmer mitt trasiga hjärta.

Min bror ringde efter ca 30 minuter in på det nya året och någon timme senare kom ett sms från min brorson.
L hörde inte av sig men han hade skrivit ett par gånger på facebook.
Jag har varit livrädd att R och den där Kattis skulle förlova sig på nyår, men än så länge, peppar peppar har hon inte ändrat sin status på facebook.
Jag vill verkligen i lugn och ro slicka mina sår och låta dem läka nu, jag behöver inte att någon pillar bort sårskorpan ytligare en gång. Snälla inte nu.

2011 vill jag må bra, jag vill bli lycklig och jag vill bli lyckligt kär och bilda familj, jag orkar inte med mera hjärta och smärta. 2011 måste bli ett bra år.
Jag känner mig laddad för ett nytt år, ny almanacka, nya blad att vända. Nu ska jag städa bort det gamla och ta in det nya. Nu är 2011 här.
Bort alla tårar och smärta, bort all oro och sorg.
In med lycka och glädje.  Ge mig kärlek om trygghet.
2011 är här och jag hoppas och tror på detta år.

Sinnesro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0