Arbete

Åter på jobbet, lättare att skingra tankarna hoppas jag. Väldigt nära på att ringa R snart, fingrarna liksom pillar lite på mobilen lite då och då men än har jag inte vågat ringa. Vet inte om det är en så bra ide att jag ringer, eller så är det just det de är?

Ska åka till Istanbul med en kompis, förmodligen åker vi till hösten. Det ska bli kul att få shoppa och se en ny stad, så nu ska jag spara massa pengar till det. Känns lite kul att ha något att se fram emot som är troligt att det blir av. Vill ju gärna åka på en sol semester i sommar, min högsta dröm är att få en vecka i solen med R. Men Istanbul är en resa som jag iaf kan veta att den förmodligen blir av, det andra är ju en så länge bara en önskan, så länge jag andas hoppas jag.

Nu till något helt annat.
För några veckor sedan provade jag ett nytt troskydd, jag brukar sällan använda trosskydd men sista mensdagen brukar det räcka med ett trosskydd. Såg inte att detta trosskydd av märke alldays var något annorlunda än det jag brukar köpa men denna gång var det tydligen något nytt med någon jävla parfym på, jag märkte inget till en början men efter någon timme så känner jag hur hela ”muttan” svullnar upp och det bränns och svider. Jag springer in på toan på jobbet och sliter av mig det, då märker jag att det doftar parfym om trosskyddet och förstår då på en gång varför jag reagerade som jag gjorde. Parfym där nere är inte att rekommendera och det trodde jag att tillverkare av intim produkter viste, men nej så var tydligen inte fallet och jag fick alltså en allergireaktion som slutade med en svampinfektion. Det blev inte så grov tack och lov men jag var bra irriterad där nere ett tag och jag känner mig inte riktigt okej än.
Bokade tid hos gyn i slutet av denna månad för en kontroll eftersom det inte riktigt släpper och nu börjar jag ju bli paranoid att det kan vara något annat. Lika bra att dubbel kolla allt som går att kolla upp, hatar att vara irriterad där nere, det är obehagligt och olustigt och sen blir man ju alltid extra orolig och paranoid, det är ju lite svårt att se och behandla själv.

Det är ju några saker man bör göra en gång per år och det är ju gyn och tandläkaren och nu har jag tid bokad för bägge.  Sen ska jag boka tid för vaccination av mina katter till våren, sen är nog alla mina årliga saker bokade.

Igår ringde de från radiumhemmet. De kunde tyvärr inte göra någon dna analys av min mamma så nu ska de se om de kan hitta något av min mormor och kan man inte det så får jag helt enkelt fatta ett beslut om operation utan mera bevismaterial. Det hade ju varit betydligt enklare om läkarna kunde se i mitt och mammas dna att jag har cancern i mig, nu tror de bara att jag har det, men kan ju inte säga det till 100%. Men vi får se om det går att göra ett liknade test på min mormor men hon har ju varit död sedan 1978 så det borde ju vara svårare, men man vet ju inte. Det skulle ju vara bara om jag kunde få så mycket information som möjligt så kanske det är lättare att fatta beslutet. Så länge jag andas hoppas jag.

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Woooow, har börjat med "dagens blogg" igen ;) Anmäl dig gärna!

2011-02-17 @ 21:31:01
URL: http://shik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0