Jag gjorde det!

För en gång skulle får man lite utdelning på sitt kämpade ihop med facket, detta visar sig att man trots allt ska vara medlem i facket och att man ska meddela dom om allt som man tycker är fel.  Säger man inget, händer inget. Man måste skvallra till facket om man vill ha en förändring.
Detta gjorde jag för ca 1 månad sedan och nu kom utdelningen, arbetsgivaren har gått med på att höja våra löner med 500 kr. Nu tar ju arbetsgivaren åt sig ärna och vill verka super duktiga och snälla men jag och även mina kollegor vet hur hårt facket har bråkat med dom för att få detta, men skit samma, arbetsgivaren får väl ta åt sig äran om de nu tror att vi går på det, huvudsaken är att jag får mina pengar i mitt lönekuvert.
Kul att se att det lönar sig att vara med i facket och kämpa för ens rätt.

Annars inte mycket nytt. L är borta sedan i fredags, inte ett ljud. R är ju fortfarande borta och jag har inte sett ett spår av honom.

Provade Zomba i går. Skitkul faktiskt och jag skulle gärna gå fler gånger, kostade bara 50 kr igår för att det var påsk annars är det 129 kr per gång, så jag tror tyvärr inte att jag kommer gå så mycket på just den ”kursen”. Men det finns Zomba på mitt gym också så jag ska vara lite på och boka in lite pass, för det var riktigt kul, dessvärre svårt att få plats i grupperna på mitt gym. Zomba är super populärt.

Annars är livet tomt och trist, saknar ömhet, saknar någon som tycker om mig.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0