Dejting Träsket

Långfredag. Jobbar 7 timmar idag sen ska jag till pappa och hans särbo på lite påskmat.
Sen återstår det att se vad helgen har att erbjuda. Hade ju hoppats på en dejt, men jag vet inte hur det blir. Har verkligen gjort en chansning.
N, han som bara är 24år men som håller kontakten med mig trots ålder och att vi inte setts än, han ska iaf fira påsken med sin familj och trodde inte han skulle hinna träffa mig. Men han ringde igår och han är alltid så trevlig och go i telefonen.
Sen gav jag ut mitt nummer i går till en främling. Han har skrivit några gånger till mig men vi har absolut inte hunnit chatta eller berättat så mycket om varandra precis, jag har bara sett en suddig svartvit bild på honom då han har solglasögon på sig, så jag vet inte ens hur han ser ut. Men han fick mitt nummer och han messade igår samt skickade en bild och han va verkligen super söt och dessutom både rolig och trevlig på sms. Vi skulle boka in en dejt på lördag och jag skulle messa när jag kom hem, jag gjorde det men fick inget svar, så nu vet jag ingenting.
Sen har jag blivit kompis med en super söt turkisk kille på facebook, så vi får se vart det leder.

Men dagens status är att R är fortfarande frånvarande, L har inte hört av sig och J är kvar i Thailand och svarade inte ens på min påsk hälsning och nu har inte D svarat mig så våran dejt i morgon vet jag inte om den blir av.

Jag vet egentligen inte om jag har lust att dejta, men vad har jag för val? Jag måste komma över R och jag måste träffa folk.
Men dejting är något som verkligen inte är min grej, så många dejter som gått åt helvette genom åren, jag tror fan att jag varit med om det mesta.

Det vanligaste är att killen ”försvinner” redan några dagar innan, men även att de super sig as packade på första dejten eller helt enkelt inte dyker upp på avtalad tid och plats är vanligt.
Till det ovanliga är att man kommer till dejten och då får jag veta att killen är döv och kan inte ens läsa på läpparna så vi får sitta och skriva på lappar genom hela dejten, eller det mest förnedrande är nog när min dejt ska gå till baren och köpa en öl till oss och sen inte kommer tillbaka utan jag ser honom en kort stund senare gå hem med en annan tjej.
En annan lite mer vanlig grej är ju att killarna förväntar sig sex efter någon timme på dejten och sen blir skit sura när jag säger nej.
Några dejter genom åren har självklart varit lyckade men har slutat med att de försvinner eller dumpar en efter mycket om och men, gärna då via sms.  
Men det vanligaste är att de försvinner eller inte dyker upp. Vissa har kört med att han glömde telefonen på jobbet och inte kunde höra av sig osv men vill ses helgen efter men sen försvinner under veckan.

Jag har under de 25 åren jag dejtat varit med om en hel del och därför blivit väldigt tacksam om de är så pass reko att de iaf skriver ett sms att de inte tror att det är någon ide att vi ses mer.
Nu är inte alla ”dejter” varit en riktig dejt med restaurang osv., nä dom dejterna är sällsynta. Vet inte om jag någonsin varit på restaurang på dejten och killen har betalat. Hm får nog tänka till lite, nä jag tror fan inte det, förutom med R.
Vi fikade, gick på långpromenad och sen gosade vi och prata i timmar innan vi gick på restaurang.
Men bortsätt från R så har det dejterna mera varit en fika eller en öl. Några killar har varit ett hångel på dansgolvet och sen har man bytt nummer och sen är ju många sådana man chattat med på nätet länge men när det drar ihop sig mot att ses live så fegar de.
Några dejter har varit hemma hos killen, jag har blivit bjuden på köttbullar och makaroner och annan romantisk mat he he. Men det var när jag var yngre. Nu hoppas jag killarna är lite mera mogna och fantasifulla.
Men en sak ska ni veta, att jag har dejtar en del i under åren som gått och jag kan lova er att jag varit med om det mest kostiga dejter och blivit sårat så många gånger att jag är väldigt skeptisk och misstänksam när det kommer till att dejta killar. Jag vill tro på folk men jag har svårt att gå på att vissa saker, jag har fått så många lögner att jag har svårt att tro på killar som inte svara i telefonen eller inte hör av sig när de lovat.
R är den enda killen som inte ljög och svek mig, men det slutade med att han försvann och svek mig iaf.
Men så länge jag andas hoppas jag så jag får väl ge mig ut i dejting träsket ytligare en gång och se vad som sker, det börjar ju inte så bra då spa helgen med L verkar vara helt bortglömd och L försvunnen och hundpromenaden i morgon med D ser ju uppenbart lite mörkt ut. Nu har det gått 12 timmar sedan jag messade honom och inte ett svar än…

Hoppas på en dejt med unga N nästa helg då, för denna helg verkar det se mörkt ut.

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0