Röstdags.

Så va det dags att rösta. Lagt mina tre kuvert, stolt över att vi har ett land där man får rösta fritt. Stolt över att jag fritt kan ta mina valsedlar synligt och stolt utan att oroa mig.
Rödgrönt blev det och om du nu har möjlighet att rösta så är jag övertygad om att du också röstade så. Du och jag tyckte lika om nästan allt. Politik va en av många saker vi kunde diskutera och tycka lika om. Älskar att diskutera med dig.

Det var ensamt att gå och rösta själv i höst solen, hade gärna gått hand i hand med dig.

Sov jätte dåligt i natt, ingen bra dag i går och ingen bra natt. Att din telefon är avstängd har satt griller i huvudet och i natt låg jag och våndades och hade ångest över allt och till slut var huvudet helt besatt av tanken att du hade bytt nummer för att bli av med mig och för att du hade ett lyckligt förhållande med den där jävla Kattis!
Somnade till slut runt 2.30, vaknade kl 08.00 lika övertygad om att du inte ville veta av mig och att du var så förbannat lycklig med henne…..ångest, svartsjuka, panik, sorg, tårar, saknad. Satte på tv´n och glodde intensivt på nyheterna för att glömma dig och Kattis och lyckades somna om till 10.00.

När jag vaknat och fått i mig kaffe, kollat facebook och inte hittat något nytt och dessutom läst allt på den där Kattis sida igen, började jag inse att jag inte har några bevis alls på att ni har något ihop. Mycket talar dessutom emot det.
Att du har bytt nummer för att bli av med mig, kan ju stämma, men varför bytte du inte nummer när jag höll på att skicka sms till som tätt utan bytte telenummer när jag inte sänt ett sms på ca två månader. Troligtvis finns det en annan förklaring till att din telefon är avstängd eller att du bytt nummer.
Jag kan inte sluta älta detta och jag kan inte släppa de onda tankarna. Känner att de onda tankarna börjar ta över mig och att hoppet får kämpa hårt för att få mig att orka överleva.

Ska på al-anon i eftermiddag, behöver det. Kommer gråta floder, känner det. Tårarna bränner hela tiden i ögonen och ångesten vill inte helt släppa även om jag mår bättre nu än jag gjorde i natt och i morse.
Jag kan bara inte tänka mig ett liv utan dig. Jag lovade att vänta på dig hur lång tid det än tar och eftersom inget annat är sagt så kämpar jag på.

Men fan vad piss jag mår……

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0