Radiumhemmet

Idag är det dags för besöket på radiumhemmet. Konstigt nog är jag inte nervös. Fast vad är det att vara nervös för. Det är ju bara ett samtal. Men det känns lite som om detta samtal är det samtalet då jag kommer få domen, fast så är det ju inte riktigt. Ingen kan ju tvinga mig operera mig och att jag har enorm stor risk att få bröstcancer det vet jag ju redan. Men kanske kommer detta samtal få mig att fatta HUR stor risken är och kanske får jag information som gör det lättare att fatta ett beslut.

Hur ska jag göra? Ibland önskar jag att någon annan kunde fatta beslutet åt mig. Jag önskar så att jag hade någon vid min sida som kunde stötta mig i detta, någon som jag vet tyckte om mina bröst lika mycket som jag eller mer än jag. Hur ska jag kunna fatta detta stora beslut ensam när jag inte ens kan bestämma mig för aftonbladet eller expressen själv?!

Jag vet att R hade stöttat mig, han hade förstått. Han älskade mina bröst, tyckte dom var super fina. Varför är han inte hos mig mera? Jag kan inte fatta att han bara försvann sådär. Allt var ju på väg åt rätt håll, vad hände? Kommer jag få se honom igen?
Om jag inte kommer över honom snart, om inte någon annan kan skingra mina tankar så kommer jag snart inte kunna låta bli att försöka kontakta honom igen.
Jag har ju inget telefonnummer och han är borta från facebook och mailen vet jag inte om han har kvar, så det får i så fall bli ett vykort till adressen han är skriven på, sin systers.

Om tre timmar ska jag åka till Ks.
Här är några av frågorna jag kommer försöka ställa till läkarna.

·         Måste jag få bröstcancer, finns det någon chans att jag inte får det?

·         Hur stor är risken att jag får cancer?

·         Hur stor är risken att jag får cancer som ung/snart?

·         När misstänker ni att jag får cancer?

·         Ökar risken när jag är gravid?

·         Hur mycket ökar risken om jag blir gravid?

·         Är risken stor under graviditeten att drabbas av bröstcancer?

·         Kan man behandla cancern under en graviditet?

·         Hur går ingreppet till?

·         Hur länge blir jag sjukskriven?

·         Hur länge ligger jag på sjukhus?

·         Hur länge kommer jag ha ont?

·         Hur länge blir jag beroende av hjälp?

·         Får jag hemtjänst, om jag behöver det?

·         Kommer jag kunna behålla lite av känseln?

·         Kommer min tattoo skadas?

·         Kommer jag kunna välja stolek?

·         Kommer jag få snygga bröst? Kan de garantera det?

·         Om de blir fula/fel, får jag göra om operationen?

·         Hur länge operaras jag?

·         Hur länge pågår ingreppen, när är jag helt klar?

·         Hur ont gör det?

·         Hur mycket kommer ärren synas?

·         Kommer jag kunna ha bikini osv?

·         Om jag inte får barn hur stor är risken då?

·         Om jag får barn hur mycket ökar risken?

·         Vad rekommenderar läkarna?

·         Sövs jag?

·         Vilka risker tar jag?

·         Hur mycket minskar jag risken med om jag gör operationen?

·         Hur lång är kötiden?

·         Hur stor är risken är något går fel? Ex hon som hamnade i koma osv.?

·         Risk för allergi av protesen?

·         Hur handikappad blir jag efter ingreppet och hur länge?

·         Hur lång tid tar det innan jag kan vara normalt klädd och leva normalt?

·         Kan jag hoppa av om jag ångrar mig, innan ingreppet?


Vissa frågor vet jag svaret på och vissa frågor vet jag att de inte kommer kunna svara på , men jag vill ställa alla frågor jag kan komma på iaf.
Kommer förhoppningsvis på fler frågor när jag sitter där.  

Sinnesro

Kommentarer
Postat av: Andrea

sv: ja jag gillar den verkligen :)

2010-11-23 @ 20:41:43
URL: http://onlyandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0