Fortsätter att plåga mig själv.

Går in på den där Kattis facebook sida minst en gång per dag, oftast har hon inte skrivit något och nästan aldrig nämns R. Men förra veckan kom två bilder på R upp och idag la hon upp fyra nya bilder varar en var på R. Man ser knappt honom på¨kortet men jag ser att det är han, hans hand är i hennes och samtidigt som han klappar en hund. Bilden är mörk och hon har skrivit ”familjen är samlad ha ha”
Större delen av bilden är ju på hunden men jag ser att det är han och jag ser att det är hans hand i hennes hand och det gör så satans ont. Jag kan inte avgöra när kortet är taget, inte ens vilken årstid.
Men de andra korten som är upplagda ser ut att vara på hösten innan snön kom, men de andra korten är inte R med på.
Jag vet inte varför jag plågar mig själv på detta sätt, jag kan inte låta bli att gå in och titta, men jag går in i hopp om att se något som gör mig glad, typ att det är slut mellan dom eller att hon skriver något som kan ge mig hopp.
Han nämns ju nästan aldrig och hon skriver alltid i jag form.  Men nu stod det familjen samlad ha ha ha. Det gjorde ont. Hans hand va i hennes hand, det gör så förbannat ont. Vill gråta. Mitt hjärta blöder.
Sitter på jobbet, förkyld och det gör så ont att se att han håller hennes hand. Kanske är det ett gammalt kort, kanske är det taget idag, jag har ingen aning, men jag vill kräkas, gråta och skrika.

Skrev julkortet idag, tittade att han fortfarande var skriven hos hans syster och det var han. Så jag sänder kortet till hans syster.
Köpte julfrimärke idag, postar det i morgon. Vet att det kanske är fel men jag vill att han ska veta att jag inte glömt honom än.
Skrev: Du finns i mina tankar Kram XXX.

Jag vet inte om det förändrar något, men jag vill ändå att han ska veta att jag inte glömt honom. Vill att han ska veta att han fortfarande har en chans, om han vill.
Kanske är han ute och dricker, kanske är han nykter och lever med henne. Kanske tänker han på mig ibland, kanske har han gått vidare, jag vet inte men jag kan inte släppa honom. Jag älskar honom så mycket fortfarande.

L skrev idag igen, det var skönt att se hans rader. Behövde det, men jag fick ingen puss eller nåt. Men det kanske är lika bra. Han skrev att han ville lämna allt det där bakom sig och börja om, jag hoppas att han förblir drogfri igen.

Jag skulle verkligen behöva lite kärlek nu. Gör så förbannat ont att R verkar ha fått kärlek och närhet hela tiden medans jag gått och väntat och hoppats.
Känns så orättvist och jag förstår inte varför han inte sa något och sen skrev så fint och gulligt i augusti och gav mig massa nytt hopp och kraft för att sen vara så kort och kall i september och dumpa mig totalt.
Jag förstår inte? Är han seriös med henne eller har han henne bara för att ha något och någon som tar hand om honom. Dricker han än eller är han nykter nu? Vad händer och vart är han?
Varför lägger hon upp kort nu på honom, hon har ju inte gjort det förut och varför verkar korten vara gamla? Varför har de kvar mitt och R´s års datum? Det är så många frågor som snurrar i min skalle och jag kan inte få några svar. Jag vet att jag måste släppa det och sluta älta men jag kan inte.
Jag sänder nu detta julkort och hör jag inget efter det så måste jag fan ge upp.  Men jag vet inte om jag kommer att klara av att ge upp, jag kan ärligt talat inte säga att jag någonsin kommer ge upp.

Jag kommer nog inte ge upp förrän jag träffar någon annan som kan fylla det tomrummet som R lämnade efter sig. Jag tror ärligt talat inte att jag kommer sluta älska honom och ge upp förrän jag älskar någon annan mer.
Varför gör jag så här? Varför blir jag inte arg på honom, varför slutar jag inte älska honom? Vad är det för fel på mig?
Jag vill kräkas och skrika rakt ut all den svartsjuka och allt som gör så ont i mig, men jag är inte arg på honom. Jag är bara så ledsen att han valt att vara med henne och inte med mig och jag förstår inte vad hon har som inte jag har. Jag kan inte förstå, vi hade det så himla bra och vi var så kära, vad hände under hans återfall? Är jag helt bortsupen i hans liv? Jag förstår inte? Lever han ett underbart liv med henne nu eller super han fortfarande och är där mellan sina perioder?
Jag måste skicka julkortet, jag måste ge oss en sista chans.

Kommer jag någonsin kunna släppa honom och gå vidare i livet?

Sinnesro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0